Äripäev • 16 juuni 2019

PRFoodsi käive kahanes suurelt

PRFoodsi tehas Saaremaal  Foto: Irina Mägi

PRFoods teatas börsiteate vahendusel, et maikuus kahanes ettevõtte käive pea 18%.

Kui aprillis sai kalatootja pärast mitut kuud teatada käibe kasvust, siis mais pidi ettevõte leppima taas käibe vähenemisega. PRFoodsi 2019. aasta maikuu auditeerimata esialgne konsolideeritud käive oli 6,68 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta maiga kukkus käive 1,48 miljonit ehk 17,8%.

Grupi ühinemiseelsete ettevõtete käive kahanes aasta võrdluses 0,38 miljonit eurot, Suurbritannia ettevõtete käive 0,26 miljonit eurot ning Trio Trading Ab Oy käive 0,84 miljonit eurot.

PRFoods selgitas, et müügikäibe vähenemine tuli kala ja kalafilee ning kuum- ja külmsuitsutatud tootegruppidest, mille käive vähenes vastavalt 1,36 miljonit eurot ja 0,35 miljonit eurot. Muude kalatoodete tootegrupi müük suurenes 0,22 miljonit eurot.

Võrreldes eelmise aasta maikuuga suurenes kuum- ja külmsuitsutatud toodete osakaal kogukäibest 3,5% ning muude kalatoodete osakaal 5,4%. Kala ja kalafilee tooterühma osakaal vähenes samal perioodil 8,9 protsendipunkti.

Võrreldes 2018. aasta maikuuga suurenes jaekettide ja HoReCa kliendigrupi käive vastavalt 3,1% ja 5%. Hulgimüügi käibe osakaal kahanes 8,1%.

Kolme suurima sihtturu ehk Soome, Suurbritannia ja Eesti käive oli 2019. aasta mais kokku 6,29 miljonit eurot ja see moodustas 91,4% kogukäibest.

Muudest riikidest olid suurima käibega Läti (käive 2019 mai: 0,19 miljonit eurot), Belgia (0,08 miljonit eurot), Prantsusmaa (0,07 miljonit eurot) ja Kreeka (0,07 miljonit eurot).

Hetkel kuum