investor Toomas • 9. veebruar 2018
Jaga lugu:
Investor
Ainult tellijale

Lõhekriis tuleb üle elada

Saksamaa ja Prantsusmaa inimesed peaksid uuesti lõhet sööma hakkama
Saksamaa ja Prantsusmaa inimesed peaksid uuesti lõhet sööma hakkama  Foto: Anti Veermaa

Kuidas tuua tagasi vahepeal kõrge hinna tõttu kadunud tarbijad?

Norra lõhetootjate tänavune peamine probleem on Nordea analüütikute hinnangul selles, kuidas tuua tagasi vahepealse kõrge hinna tõttu kadunud lähimate suurte turgude tarbijad ehk täpsemalt öeldes Saksa- ja Prantsusmaa. Tänavu kaheksa ja järgmisel aastal kuus protsenti suureneva tootmismahu juures oleks need turud norralaste päästerõngas… kui ei oleks ees pikki tarnelepinguid, mis on tehtud mullusel kõrgel hinnatasemel.

Kõrge hulgihind ei lase lõpptarbijatele odavat kala pakkuda, mis omakorda tähendab, et nõudluse kasvu tulemas pole. “Suurenev tootmismaht ja kõrgem hind on Norra kalatootjatele 2018. aastal mürgine kombinatsioon,” ennustavad Nordea analüütikud.

See kehv perspektiiv on kaugele näha ka Oslo börsil kauplevate lõhekasvatajate aktsiate hinnagraafikutes. Suurima lõhetootja Marine Harvesti aktsia on oktoobri tippudega võrreldes kaotanud 14%, teise tootja Grieg Seafoodi aktsia 20% ning minu portfellis oleva Lerøy Seafoodi aktsia on odavnenud isegi 24%. Maailma suuruselt neljanda tootja SalMari aktsia on osutanud enim vastupanu, tõustes kuni jaanuarini ja asudes alles siis kukkuma, olles praegu 12% odavam.

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt