Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Arvamus: kuidas PRist tulu lõigata?
Eesti eraettevõtete tippjuhtide hinnangul on Eesti organisatsioonide suhtekorralduse kvaliteet hea.
Kommunikatsiooniettevõte In Nomine viis 50-500 miljoni kroonise käibega ettevõtete seas läbi küsitluse, mille tulemusel saime kinnitust teadmisele, et paljud neist näevad kommunikatsiooniettevõttel peamiselt meediasuhetega tegeleja rolli.
Enamik vastanutest (valdavalt tippjuhid) on kasutanud ja kavatseb tulevikuski kasutada kommunikatsiooniettevõtte teenuseid pigem pressiteadete, artiklite koostamisel ja pressiürituste läbiviimisel. Kaks aastat tagasi viis In Nomine läbi samalaadse uuringu ja ka siis olid esikohal meediasuhted.
Suurem osa vastanuist leidis, et suhtekorraldus kujundab mainet (23%), lahendab meediaga seotud probleeme (17%) ja tutvustab tooteid-teenuseid (18%). Esikolmiku lähedale jäid ka suhtekorraldus kui avaliku arvamuse tundja (14%) ja reklaamikampaania toetaja (15%).
Suhtekorraldajad armastavad end pidada strateegilistes juhtimisotsustes kaasarääkivateks mainekujundajateks, kelle hoolikalt planeeritud samme toetab igakülgne uurimine ja hindamine. Ometi näitab küsitlus, et tahetakse kasutada neid kommunikatsiooniteenuseid, mis on seotud lihtsalt meediasuhete korraldamisega. Nii täna kui ka homme soovitakse eelkõige meediatekstide koostamist, sündmuste korraldamist, kõneisiku meediasse pakkumist ja trükiste ettevalmistamist.
Võrreldes tänasega tahetakse tulevikus veidi enam ettevõtete sotsiaalmeedias esindamist, integreeritud kommunikatsioonikampaaniate, koolituste korraldamist ja sotsiaalpoliitilist suhtekorraldust ehk lobby-tööd.
Kommunikatsioonikulud jätab samaks enamik ettevõtjaist (73%), kuid 17% pigem suurendab kulutusi ja vaid 10% vastanuist soovib tuleval aastal kommunikatsioonikulutusi vähendada. Ligi 70% vastanutest on kasutanud kommunikatsiooniteenuseid ja neist omakorda 90% on sellega rahulolevad. Vastajad said jätta küsimuse juurde oma kommentaare. Toon neist mõned näited: "Ise tehtud ei ole kahjuks alati hästi tehtud - aga vajadus väike ja eelarved kitsad", "Välise suhtekorraldajaga läheb väga palju aega teemade selgeks tegemisele, sisemine suhtekorraldaja on enam-vähem asjadega kursis".
Üks vastajatest pidas aga suhtekorraldaja peamiseks rolliks jamade valgeks rääkimist. Küllap teadis vastaja isegi, et valetamine ja hämamine ei tee midagi paremaks, pigem vastupidi. Vale tapab nii ettevõtja enese kui ka suhtekorraldaja reputatsiooni. Hea uurimine ja planeerimine aitab niinimetatud jamasid vältida ja siis on vähem tõenäoline, et kriisi peab meediasuhetega kustutama. Kui ikka sihik on paigast ära, siis ei aita ju sellest, et sa tulistad kiiresti ja palju.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.