• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merelaevandus tekitas hinnasõja

Ekspedeerimisfirma ASi Fastway piirkonnajuhi Valdek Kangerti ütlusel leppisid ekspedeerimisfirmad omavahel kokku konteinervedude piirhinnad. «Mõni aeg hiljem kogunesid autovedajad ja määrasid tunduvalt kõrgemad hinnad, samas efektiivsusele tähelepanu pööramata,» lausus Kangert, lisades, et seda võimaldas EMLi kahe uue konteinerlaeva Virtsu ja Muuga liiniletulek, mis tekitas autovedajate nappuse. Kangerti sõnul oleks turule juurde vaja 30--40 autoga konteinervedusid teostavat firmat.
Transpordifirma ASi Rapid direktor Heldur Vaher ei eita vedajatepoolset hindade dikteerimist, kuid peab loomulikuks, et turumajanduses tekkivaid situatsioone ära kasutatakse. «Konteinervedude maht tõusis järsult möödunud aasta lõpus ja jätkub ka selle aasta alguses,» selgitas ta turusituatsiooni.
Eesti ekspedeerijate liidu presidendi Meelis Arumeele sõnade kohaselt on Venemaale konteinereid vedavate autofirmade nappus tingitud ettevõtete tehnilise baasi uuenemisest. «Keegi ei soovi enam oma uue tehnikaga Vene tollis riskida, kuna transpordifirma sattumise korral musta nimekirja hakatakse tema veokeid konfiskeerima,» rääkis Arumeel. Kangerti kinnitusel on paljud transpordifirmad olukorra lahendamiseks moodustanud tütarfirmasid. «Kui üks firma satub Venemaa tolli ebasoosingusse, registreeritakse autod kohe uue firma nimele,» lausus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kangerti sõnul loodavad ekspedeerijad siiski kõige enam konteinerblokkrongi käikuandmisele. Rong sõidaks kolm korda nädalas kindla graafiku järgi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele