1 veebruar 1996

Merelaevandus tekitas hinnasõja

Ekspedeerimisfirma ASi Fastway piirkonnajuhi Valdek Kangerti ütlusel leppisid ekspedeerimisfirmad omavahel kokku konteinervedude piirhinnad. «Mõni aeg hiljem kogunesid autovedajad ja määrasid tunduvalt kõrgemad hinnad, samas efektiivsusele tähelepanu pööramata,» lausus Kangert, lisades, et seda võimaldas EMLi kahe uue konteinerlaeva Virtsu ja Muuga liiniletulek, mis tekitas autovedajate nappuse. Kangerti sõnul oleks turule juurde vaja 30--40 autoga konteinervedusid teostavat firmat.

Transpordifirma ASi Rapid direktor Heldur Vaher ei eita vedajatepoolset hindade dikteerimist, kuid peab loomulikuks, et turumajanduses tekkivaid situatsioone ära kasutatakse. «Konteinervedude maht tõusis järsult möödunud aasta lõpus ja jätkub ka selle aasta alguses,» selgitas ta turusituatsiooni.

Eesti ekspedeerijate liidu presidendi Meelis Arumeele sõnade kohaselt on Venemaale konteinereid vedavate autofirmade nappus tingitud ettevõtete tehnilise baasi uuenemisest. «Keegi ei soovi enam oma uue tehnikaga Vene tollis riskida, kuna transpordifirma sattumise korral musta nimekirja hakatakse tema veokeid konfiskeerima,» rääkis Arumeel. Kangerti kinnitusel on paljud transpordifirmad olukorra lahendamiseks moodustanud tütarfirmasid. «Kui üks firma satub Venemaa tolli ebasoosingusse, registreeritakse autod kohe uue firma nimele,» lausus ta.

Kangerti sõnul loodavad ekspedeerijad siiski kõige enam konteinerblokkrongi käikuandmisele. Rong sõidaks kolm korda nädalas kindla graafiku järgi.

Hetkel kuum