Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saks kiidab tolliameti juhti

    Küsimustele vastab RE Eesti Kütus peadirektor Toomas Saks

    Venemaa naftatöötlemistehaseid piiravad firmad, kes tegelevad kütuse vahendamisega. Osal neist on ka esindused Eestis. Kõige lihtsam variant kütust saada on kasutada nende firmade abi, ehkki vahel on võimalik ka otse tehasest või keset Venemaad, raudteelt osta.
    Venemaa kütusestruktuur on üsna keeruline. Nii naftapuurtorni ja -töötlemistehase kui tehase ja riigipiiri vahel ajab äri lugematu arv firmasid, kes kõik tahavad manti võtta. Hinnatase on Venemaal täiesti arusaamatu.
    Meil on mitme tehasega lepingud, kuid need tihtipeale ei toimi. Ei maksa mitte otseleping tehasega, vaid hind piiril.
    Tuleb ette, et vahendajate pakutav kütus on odavam kui tehasel.
    Kvare on üks Kirishi naftatöötlemistehase ümber tegutsevatest firmadest.
    Käesoleva aasta esimesel poolel tekkis Eestis olukord, kus riigi siseselt pakutava kütuse hind oli piiril pakutavast odavam. Ilmselt osal firmadest õnnestus tolli- ja aktsiisimaksust kõrvale hiilida.
    Meie saame oma tulu ainult ühest allikast -- kütust odavalt ostes ja seda kallilt müües. Meie jaoks piisab sellest, kui kütust müüva firma paberid -- registreerimistunnistus, kütuselitsents ja maksuameti kinnitus käibemaksukohusluse kohta on korras. Mis alust on mul seepeale väita, et tegu on riiulifirmaga?
    Mingeid muid pabereid ükski seadus ega eeskiri ei nõua. Kui tulla Espigori ja Pareveki juurde, siis oli toll ise pidanud neid usaldusväärseteks firmadeks, andes neile aktsiisi- ja käibemaksu tasumiseks kümnepäevase pikenduse pärast lõppdeklaratsiooni esitamist.
    Kas oskan mina nende inimeste vahel vahet teha, kui inimesel on firma tempel ja kui tal on põhikirja alusel õigus alla kirjutada?
    Me teeme päevas 30--40 tehingut, puhtfüüsiliselt pole võimalik lasta kõigi passe kaitsepolitseis või kusagil mujal kontrollida. Kui ikka inimesed võltsivad passe või kasutavad neid, siis see käib selgelt kriminaalkoodeksi alla.
    Võib ju jõuda absurdini, seades kahtluse alla ka näiteks teie kui Äripäeva ajakirjaniku visiitkaardi või töötõendi.
    Kui oleme teinud ostu-müügilepingu, siis oleme ka kauba eest maksnud. Aga me oleme ju kauba vastu saanud.
    See on tavaline tehing.
    Võimalikud on kolm varianti. Suhteliselt vähe kasutame ettemaksu, sealhulgas saja protsendi ulatuses. Teine variant on maksta piiril vastavalt saabunud kütusekogusele. Kolmas võimalus on järelmaks.
    Espigori kütuse eest maksime kohe kauba saabumisel Rakvere terminaali.
    Kui ma õigesti mäletan, siis Pareveki puhul kasutati ettemaksu.
    Ei, kohe kindlasti mitte. Eesti Kütuse esindaja käis küll koos Espigori mehega pangas, kuid ainult kontrollimas, kas riigimaksud tasutakse ära.
    Iseasi, et Espigor võis trahvi maksmisel kasutada Eesti Kütuselt kauba eest saadud raha, millega ma aga ei ole kursis.
    Ei, maksame ainult pangaülekannetega.
    Täpselt seda, mida toll tegi. Talviku (tolliameti peadirektor -- toim) poolt oli see ainuõige käitumine.
    Rohkemat polegi vaja, kui toll suudaks oma kontrolli all hoida kütust kümme päeva, mis on antud riigimaksude tasumiseks.
    Eesti Kütus kui riigifirma ei võidaks salakütuseäriga midagi. Me ju peseksime siis riigimaksud riigikassasse tagasi. Eesti Kütuse kasum kuulub nii või teisiti riigile.
    Iseloomulikud on Eesti Kütuse käibemuutused. Aasta alguses, mil tolli võitlus salakütusega oli loid, küündis Eesti Kütuse käive 7,8 miljoni kroonini kuus. Oktoobriks oli see tõusnud juba 30,7 miljoni kroonini, seda suuresti tänu tolli tõhusamale tööle.
    Need kütusefirmad ei teadnud, et nad ostsid kütust, millelt riigimaksud on tasumata. Ega heauskne ostja ei saagi kuidagi kontrollida, kas maksud on või ei ole eelnevalt tasutud.
    Minu teada on tolli templid igal pool peal olnud. Saatelehtedel olid tollitemplid ja luba kütus maha laadida.
    Rakvere terminaalist hakati kaupa välja andma enne tolli keelavat kirja. Pärast tolli kirja saabumist lõpetati kohe ka kütuse väljastamine.
    Oleme välja pakkunud mitmesuguseid lahendeid, sealhulgas koos õliliiduga. Näiteks võiksid Eestis olla tollivabad terminaalid. See jätab küll võimaluse tollitemplite võltsimiseks, samas aga välistab äritsemise suurte kogustega.
    Toll on niisuguste ladude vastu kõvasti võidelnud. Ühtpidi võib ju sellest aru saada, sest terminaalide tehniline tase pole kiita. Teisalt on kõikjal enam-vähem nõuetele vastavad mõõteriistad olemas.
    Ei oska kommenteerida. See, et me oleme ostnud kaupa firmadelt, kes on tollis vahele jäänud, pole kunagi saladus olnud. Seda on ilmselt teinud ka teised firmad. Toonitan taas, et tolli loiu tegevuse tagajärjel tekkis aasta alguses Eestis olukord, kus kütuse hind oli siseturul odavam kui piiril.
    Kõige lihtsam petmismoodus on deklareerida tollilaost kaup Eestist väljaviimiseks, ehkki kaup jääb Eestisse. Kusjuures muretsetakse kõik vajalikud tollitemplid. Maksudest kõrvalehiilimise ainus võimalus on tolli petta, iseasi, kas seda tehakse tolli enda abiga või mitte.
    Jah, tänu tolli tõhusale tegevusele on olukord muutunud selliseks, et Eestis tasub jälle kütusega kaubelda.
    Tegutseksin täpselt samamoodi nagu Talvik viimased pool aastat.
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Tallinna Kaubamaja Grupp hakkab Leedus Škodasid müüma
Tallinna Kaubamaja Grupp allkirjastas lepingu, millega neist saab ametlik Škoda edasimüüja Leedus.
Tallinna Kaubamaja Grupp allkirjastas lepingu, millega neist saab ametlik Škoda edasimüüja Leedus.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Eestis elavad Euroopa suuruselt teised alkoholitarbijad
Eurostati andmeil kulutasid Euroopa Liidus alkoholile kõige rohkem lätlased ja nende järel kohe eestlased.
Eurostati andmeil kulutasid Euroopa Liidus alkoholile kõige rohkem lätlased ja nende järel kohe eestlased.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: suure raha hind, paisuvad jalgpallimiljardid ja kliimaseadus
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.