Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saks kiidab tolliameti juhti

    Küsimustele vastab RE Eesti Kütus peadirektor Toomas Saks

    Venemaa naftatöötlemistehaseid piiravad firmad, kes tegelevad kütuse vahendamisega. Osal neist on ka esindused Eestis. Kõige lihtsam variant kütust saada on kasutada nende firmade abi, ehkki vahel on võimalik ka otse tehasest või keset Venemaad, raudteelt osta.
    Venemaa kütusestruktuur on üsna keeruline. Nii naftapuurtorni ja -töötlemistehase kui tehase ja riigipiiri vahel ajab äri lugematu arv firmasid, kes kõik tahavad manti võtta. Hinnatase on Venemaal täiesti arusaamatu.
    Meil on mitme tehasega lepingud, kuid need tihtipeale ei toimi. Ei maksa mitte otseleping tehasega, vaid hind piiril.
    Tuleb ette, et vahendajate pakutav kütus on odavam kui tehasel.
    Kvare on üks Kirishi naftatöötlemistehase ümber tegutsevatest firmadest.
    Käesoleva aasta esimesel poolel tekkis Eestis olukord, kus riigi siseselt pakutava kütuse hind oli piiril pakutavast odavam. Ilmselt osal firmadest õnnestus tolli- ja aktsiisimaksust kõrvale hiilida.
    Meie saame oma tulu ainult ühest allikast -- kütust odavalt ostes ja seda kallilt müües. Meie jaoks piisab sellest, kui kütust müüva firma paberid -- registreerimistunnistus, kütuselitsents ja maksuameti kinnitus käibemaksukohusluse kohta on korras. Mis alust on mul seepeale väita, et tegu on riiulifirmaga?
    Mingeid muid pabereid ükski seadus ega eeskiri ei nõua. Kui tulla Espigori ja Pareveki juurde, siis oli toll ise pidanud neid usaldusväärseteks firmadeks, andes neile aktsiisi- ja käibemaksu tasumiseks kümnepäevase pikenduse pärast lõppdeklaratsiooni esitamist.
    Kas oskan mina nende inimeste vahel vahet teha, kui inimesel on firma tempel ja kui tal on põhikirja alusel õigus alla kirjutada?
    Me teeme päevas 30--40 tehingut, puhtfüüsiliselt pole võimalik lasta kõigi passe kaitsepolitseis või kusagil mujal kontrollida. Kui ikka inimesed võltsivad passe või kasutavad neid, siis see käib selgelt kriminaalkoodeksi alla.
    Võib ju jõuda absurdini, seades kahtluse alla ka näiteks teie kui Äripäeva ajakirjaniku visiitkaardi või töötõendi.
    Kui oleme teinud ostu-müügilepingu, siis oleme ka kauba eest maksnud. Aga me oleme ju kauba vastu saanud.
    See on tavaline tehing.
    Võimalikud on kolm varianti. Suhteliselt vähe kasutame ettemaksu, sealhulgas saja protsendi ulatuses. Teine variant on maksta piiril vastavalt saabunud kütusekogusele. Kolmas võimalus on järelmaks.
    Espigori kütuse eest maksime kohe kauba saabumisel Rakvere terminaali.
    Kui ma õigesti mäletan, siis Pareveki puhul kasutati ettemaksu.
    Ei, kohe kindlasti mitte. Eesti Kütuse esindaja käis küll koos Espigori mehega pangas, kuid ainult kontrollimas, kas riigimaksud tasutakse ära.
    Iseasi, et Espigor võis trahvi maksmisel kasutada Eesti Kütuselt kauba eest saadud raha, millega ma aga ei ole kursis.
    Ei, maksame ainult pangaülekannetega.
    Täpselt seda, mida toll tegi. Talviku (tolliameti peadirektor -- toim) poolt oli see ainuõige käitumine.
    Rohkemat polegi vaja, kui toll suudaks oma kontrolli all hoida kütust kümme päeva, mis on antud riigimaksude tasumiseks.
    Eesti Kütus kui riigifirma ei võidaks salakütuseäriga midagi. Me ju peseksime siis riigimaksud riigikassasse tagasi. Eesti Kütuse kasum kuulub nii või teisiti riigile.
    Iseloomulikud on Eesti Kütuse käibemuutused. Aasta alguses, mil tolli võitlus salakütusega oli loid, küündis Eesti Kütuse käive 7,8 miljoni kroonini kuus. Oktoobriks oli see tõusnud juba 30,7 miljoni kroonini, seda suuresti tänu tolli tõhusamale tööle.
    Need kütusefirmad ei teadnud, et nad ostsid kütust, millelt riigimaksud on tasumata. Ega heauskne ostja ei saagi kuidagi kontrollida, kas maksud on või ei ole eelnevalt tasutud.
    Minu teada on tolli templid igal pool peal olnud. Saatelehtedel olid tollitemplid ja luba kütus maha laadida.
    Rakvere terminaalist hakati kaupa välja andma enne tolli keelavat kirja. Pärast tolli kirja saabumist lõpetati kohe ka kütuse väljastamine.
    Oleme välja pakkunud mitmesuguseid lahendeid, sealhulgas koos õliliiduga. Näiteks võiksid Eestis olla tollivabad terminaalid. See jätab küll võimaluse tollitemplite võltsimiseks, samas aga välistab äritsemise suurte kogustega.
    Toll on niisuguste ladude vastu kõvasti võidelnud. Ühtpidi võib ju sellest aru saada, sest terminaalide tehniline tase pole kiita. Teisalt on kõikjal enam-vähem nõuetele vastavad mõõteriistad olemas.
    Ei oska kommenteerida. See, et me oleme ostnud kaupa firmadelt, kes on tollis vahele jäänud, pole kunagi saladus olnud. Seda on ilmselt teinud ka teised firmad. Toonitan taas, et tolli loiu tegevuse tagajärjel tekkis aasta alguses Eestis olukord, kus kütuse hind oli siseturul odavam kui piiril.
    Kõige lihtsam petmismoodus on deklareerida tollilaost kaup Eestist väljaviimiseks, ehkki kaup jääb Eestisse. Kusjuures muretsetakse kõik vajalikud tollitemplid. Maksudest kõrvalehiilimise ainus võimalus on tolli petta, iseasi, kas seda tehakse tolli enda abiga või mitte.
    Jah, tänu tolli tõhusale tegevusele on olukord muutunud selliseks, et Eestis tasub jälle kütusega kaubelda.
    Tegutseksin täpselt samamoodi nagu Talvik viimased pool aastat.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.