• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eelista eestimaise kvaliteeti

    Välismaise taustaga ham-burgerist saab vormi poolest eesti toote väga väikese vaevaga -- tuleb sellele lihtsalt estburger nimeks panna, nagu on tehtudki. Võib aga olla kindel, et ainult kohalikkusele viitavast eesliitest ei piisa, et kiirtoidusõpru eestimaise eelistamise võrku meelitada.
    Äripäev on seisukohal, et parim reklaam eesti tootele on toode ise. Esimene nõue, et omamaist kaupa eelistataks, on selle kvaliteet. Kui eestimaist tarbima kutsuva sildi all tahetakse tarbijale müüa n-ö mingit pahna, siis see on petukaup ning toob kaasa vastupidise efekti.
    Kaubamärk «Eelista Eestimaist!» ise on praegusel hetkel koos Kaubalehega varjusurmas ja müügil, nii et teised tegijad on sunnitud muid variante kasutama, kuid sellelaadsed ettevõtmised ei ole soikunud.
    Reedel pidasid Sangaste lossis seminari projektis Oma Pood osalejad. Briti Know How fondi rahastatud projekti põhieesmärk on propageerida ostjate hulgas ökoloogiliselt puhtaid Eestis toodetavaid toidukaupu. Sellega on ühinenud kümmekond Eesti firmat ja neli-viis kauplust, kusjuures üks neist Pihkvas. Umbes samal ajal, mai keskel, kui Oma Pood jõudis tarbijani Tallinnas Järve kaubamajas, püüdsid turundushuvilised Fontese kõrgema ärikooli tudengid äratada ostjate huvi kodumaiste toiduainete vastu Stockmannis.
    Eesti tööstuse ja tööandjate keskliit käis aga möödunud kolmapäeval peaministri jutul, et alustada kampaania «Eelista eestimaist!» käivitamist riigitelevisioonis. Kohtumise mõte oli saada valitsuse toetust ettepanekule reklaamida kodumaiseid tooteid riigitelevisioonis ja riiklikul toel poole hinnaga. Toimetuse arvates on töösturid oma nõudmistega siinkohal küll liiale läinud. Kui nad tahavad ühist reklaamipoliitikat ajada, tehku seda, aga mitte maksumaksja raha eest.
    Üleriigilistele kampaaniatele on lisa pakkunud ka väiksemad õed-vennad, nagu näiteks «Eelista Mulgimaist!» Viljandimaal.
    Eestimaise eelistamisse süstib parasjagu eelarvamust see, et mõistliku ideega on kaasas käinud omavahelised kemplemised. Nii nagu on missivõistluse ja muudegi asjadega, leidub alati vähemalt kaks seltskonda, kes ühel ajal sama asja, aga ilmtingimata erineval moel tahavad ajada.
    Samuti pole täpselt selge, mida me õigupoolest eelistama peaksime. Nagu näha ka kõrvalolevast küsitlusest, on mõistet «eestimaine» väga raske määratelda. Välismaise firma välismaisest toorainest ja välismaal toodetu seda kindlasti ei ole. Selgelt kodumaine on mõnest Läänemaal asuvast tarust pärit mesi.
    Vahepeal on aga piiri tagant saadetud kontsentraadist valmistatud kokakoola, kus Eesti osa on peamiselt Tallinna vesi ja tööjõud, Inglise kangast siin valmisõmmeldud Baltmani ülikond, Viljandimaal Järvekülas praeküpseks kasvav emu ning ameerika linnulihast kanapihv, mis Saha-Lool valmis pätsitakse ja ära pakitakse. Missugune nimetatutest on rohkem eesti toode ning kas nad seda üldse on? Või hoopis eksitatakse tarbijat, kui sedasorti pihve eestimaise pähe pakutakse?
    Tuleb nõustuda, et sellises olukorras piiri tõmbamine jääb sageli emotsionaalsele pinnale. Ise küsimus on, kas seda piiri üldse nii rangelt vaja tõmmata ongi.
    Suure algustähega eesti toodet ei saa üldisest tootmise ja tarbimise kontekstist välja rebida ning kasvatada nagu potilille. See peab kasvama ja arenema üldises konkurentsis. Eelistama paneb seda kvaliteet ja pole paha, kui viimane on ühtlasi nii hea, et vastab ka mujal maailmas kehtivatele nõuetele.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tervishoiuettevõtte juht: võib-olla oleme me osalised uue ajastu tekkes
Praegused aktuaalsed teemad keerlevad väärtuspõhiste arutelude ümber. Võimalik, et tekkimas on uus ajastu, kirjutab tervishoiuettevõtte Roche Eesti tegevjuht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Praegused aktuaalsed teemad keerlevad väärtuspõhiste arutelude ümber. Võimalik, et tekkimas on uus ajastu, kirjutab tervishoiuettevõtte Roche Eesti tegevjuht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Panustasin EfTENi uude fondi, Arco Vara läks portfellist minema
See nädal on mul investeeringutega kuidagi väga aktiivseks läinud. Eks sellele annab alust ka praegune börsidel toimuv hinnasula, sest head kriisi oleks patt kasutamata jätta.
See nädal on mul investeeringutega kuidagi väga aktiivseks läinud. Eks sellele annab alust ka praegune börsidel toimuv hinnasula, sest head kriisi oleks patt kasutamata jätta.
Me ei tohi harjuda heade juhtidega
Peaksime ootama ja nõudma head juhtimist, kuid ei tohi sellega ära harjuda, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Siis me ei märkaks ega hindaks häid juhte vääriliselt.
Peaksime ootama ja nõudma head juhtimist, kuid ei tohi sellega ära harjuda, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Siis me ei märkaks ega hindaks häid juhte vääriliselt.
Tootjahinnad on aastaga tõusnud kolmandiku võrra
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Tavalise inflatsiooni numbrid kahanevad selle kõrval, kui palju on tõusnud sisendite hinnad tööstuses, aga ka väljamüügil. Tööstustoodangu tootjahinnad kasvasid apriilis 32 ja ekspordihinnad 25 protsenti.
Kodulaenude intressid langesid, Euroopa keskmiseni pikk tee minna
Suurenenud konkurents kodulaenuturul surub pangalaenude intresse vaikselt allapoole, euroalas keskmiselt on tingimused aga sootuks paremad.
Suurenenud konkurents kodulaenuturul surub pangalaenude intresse vaikselt allapoole, euroalas keskmiselt on tingimused aga sootuks paremad.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.