Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennujuhtide vastutust kindlustavad Briti seltsid
Lennuliiklusteeninduse ASi juhatuse esimees Jaan Tamm ütles, et Aon on juba sõlminud Londonis kindlustuslepingu mitme Lloydsi gruppi kuuluva kindlustuskompaniiga, mille hulgast suurima riski, 15 protsendi ulatuses võttis Murray Lawrence Syndicate 824.
Jaan Tamme hinnangul peaks rahvusvahelise maakleri hinnangul kindlustuskate neli miljardit krooni ühe õnnetusjuhtumi kohta olema Eestile paras. «Tuli leida optimaalne variant, mis arvestaks ühelt poolt riski suurust ja teisalt meie majanduslikke võimalusi,» ütles Tamm.
Tamm märkis, et lennuõnnetuse tegelikku maksumust ei ole võimalik üheselt prognoosida.
«Kui lennukite hind on konkreetne suurus, siis reisijate puhul võib olla jutt väga erinevatest kahjutasudest,» täpsustas Tamm. «Oleneb sellest, kas lennukis sõidavad näiteks madalalt kindlustatud jaapanlased või kõrgelt kindlustatud ameeriklased.»
Tamm kinnitas, et Eesti lennuliiklusteenistuses mõne aasta eest tehtud arvestuse järgi peaks kahe suure reisilennuki kokkupõrke puhul olema kahjutasu keskmiselt kolm miljardit krooni.
Möödunud sügisel riigihanke korras toimunud kindlustusmaakleri leidmise konkursile laekus kaheksa pakkumust nii Eestist kui välismaalt. Tamm märkis, et hinnavahe oli rohkem kui kahekordne ning Aoni pakkumus silmnähtavalt soodsaim.
Aon võtab maakleritasu esimesel aastal 360 000 ja kahel järgmisel aastal kokku 648 000 krooni. Kindlustuspreemia on esimesel aastal 1,92 miljonit krooni ja võib edaspidi kindlustusturu üldisest olukorrast tingitult veidi muutuda, täpsustas Tamm.
Aon Groupivõidus oli Tamme sõnul siiski oma osa ka tema taustal. «Tegemist on ikkagi väga soliidse kontserniga, millesse on viimasel ajal ühinenud mitmeid maailmas tuntud kindlustusmaaklereid,» lausus Tamm.