Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valitsus tutvub raudtee frantsiisilepinguga
Lähiaastatel 6 miljardit krooni investeeringuid vajava raudtee kaasinvestoriga on projekti järgi kavas sõlmida leping 50 aastaks, lepingut on õigus pikendada 25 aastaks.
Lepingu pikk tähtaeg on teede- ja sideminister Raivo Vare sõnul tingitud raudtee infrastruktuuri tehtavate investeeringute pikast tasuvusajast.
Kontsessiooni- ehk frantsiisitingimuste kinnitamine võimaldab alustada raudtee kaubavedude erastamist, mille algus on veninud juba üle aasta.
Teine dokument, mis võimaldab raudtee erastamist alustada -- raudteeseadus -- on valitsuses heakskiidu saanud ja riigikokku jõudnud.
Raivo Vare on korduvalt öelnud, et raudtee kaubavedude erastamise kontsessioonilepingu tingimuste kinnitamine seisab poliitilise otsuse taga.
Raudtee kaubavedude erastamise venimine toob kaasa infrastruktuuri kvaliteedi languse ega ole riigile kui omanikule kasulik.
Erastamise venimise pärast muretseb ka USA raudteefirma Omnitrax, kes on jätkuvalt huvitatud raudtee kaubavedude erastamiskonkursil osalemisest.
Valitsus kinnitas Eesti Raudtee erastamiskava poolteist aastat tagasi.
Raudtee erastamise tähtajad on juba ligi aasta võrra edasi nihkunud.BNS