Peale automüügi ja hoolduse on Esma Auto Naissaare raudtee ja sadama pikaajaline rentnik. Naissaarele on autofirma lubanud kuue aasta jooksul investeerida umbes 15 miljonit krooni, sellest 3 miljonit tänavu. Esmaga oli omanike kaudu seotud Lohusalu sadam, mille haldusfirma läks kaks kuud tagasi pankrotti.
Esma Auto üks omanikke ja juhatuse esimees Ralf Õng ei soostunud reedel nimetama ajakirjandusmaja ostuhinda ega raha allikat. Tema sõnul tahab Esma majale rakenduse leida büroohoonena.
Üks tundmatuks jääda soovinud kinnisvaramaakler ütles, et ajakirjandusmaja hind oli umbes 16 miljonit krooni, millest suur osa on ETA-le juba ära makstud.
ETA peadirektor Neeme Brus sõnas BNSile, et kõigepealt maksab ETA saadud rahast ära võlad, mis ulatuvad mitme miljoni kroonini. ETA kavatseb Brusi sõnul ajakirjandusmajas jätkata, kui uue omanikuga rendihindade üle kokkulepe saavutatakse. «Ära kolida me ei soovi,» ütles Brus.
Kinnisvarafirma Mendelsoni Halduse OÜ juhataja Margus Konsap ütles, et Esma Auto kasutas hoone ostmisel oma eelisostuõigust ja napsas maja viimasel hetkel nende kliendi eest ära. «Küsimus ei ole isegi suuremas ostusummas, sest tingimused olid mõlema jaoks võrdsed,» lisas Konsap.
Eelmisel sügisel üritas kahjumiga töötav ETA müüa ajakirjandusmaja korruste kaupa, kuid ostjat ei leidnud.
Esma Auto möödunud aasta käive oli 120 miljonit krooni. Milliseks kujuneb puhaskasum, et soovinud Õng reedel öelda, kuid ta on varem nimetanud Esma Auto eelmise aasta puhaskasumiks null krooni.