5. aprill 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Banner'i toime sarnaneb raadioreklaamiga

Reklaam-banner ehk reklaamloosung Internetis töötab samamoodi nagu raadioreklaamgi. Reaktsioon tekib kohe, ent kestab vaid niikaua, kui banner on üleval.

Seega on banner näidustatud, kui soovite tõmmata tähelepanu millelegi erakordsele, näiteks üritusele või kampaaniale, ning kui teie kaupa saab osta otse Internetist.

Banner võib olla terviklik reklaam, kuid sagedamini on see vaid reklaami esimene ots -- tähelepanu tõmbaja, mis peab juhtima kliendi teie toote koduleheküljele. Niisiis tuleks ka kodulehekülg valmistada turundusloogikast lähtuvalt. Hea kodulehekülg pole mitte raamatukogu, kus ürikud tähestiku järjekorras riiuleil ootavad, vaid müügimees, kes suunab potentsiaalset klienti vastupandamatult ostu suunas.

Nii reklaamloosungi kui kodukülje kohta kehtib sama, mis kogu muu reklaami kohta: värvist ja viledest-kelladest on mõtet rääkida alles siis, kui teame täpselt, kelle poole tahame pöörduda ja mida on talle öelda.

Internetireklaami sihtrühm on esialgu piiratud noorema ning harituma seltskonnaga. Kõige edasipüüdlikumad ja (eriti tulevikus) jõukamad tarbijad kuuluvad just siia. Valides sobiva kanali, saab reklaami selle rühma sees üsna täpselt suunata.

Kõige rohkem külastatakse otsingumootoreid, internetiväravaid ning uudiseid ja infot sisaldavaid külgi. Samas eksisteerib lugematu hulk huvigruppide külgi, mille külastajaskond on väike, ent väga lojaalne ja teadlik. Lisaks saab internetireklaami kontaktide ja mõju üle täpset arvet pidada. Osa reklaamimüüjaid võimaldab maksta kontaktide või isegi banner'il klikkinute arvu, mitte eksponeerimisaja eest.

Sisuga on nagu müügireklaami puhul ikka -- banner peab lubama potentsiaalsele kliendile selget kasu. Mida üllatavam see kasu on (või mida ootamatuma nurga alt esitatud), seda rohkem huvilisi tekib.

Banner'i vorm peab eelkõige sundima tema sõnumit märkama, seda läbi lugema ning sellel klikkima. Kõige rohkem võimalusi annab vaimukas animatsioon.

Banner on üks väike osa internetiturundusest, mis omakorda on osa teie kaubamärgi turundustervikust. Banner'eid ei tohiks huupi pilduda.

Autor: Kaur Hanson

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt