Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Trükifirmad üllatavad 30% kasvuga
Suuremal osal Eesti trükitöösturite liidu 19 liikmest oli selle aasta esimeses kvartalis suurem käive kui eelmise aasta samal perioodil.
Kokku on trükitöösturite liidu liikmete käibe kasv olnud ligi 30%. See on väga hea näitaja, arvestades, et paljudes teistes valdkondades on majanduskasv märgatavalt aeglustunud.
Trükitööstus jaguneb neljaks: etiketi, ajakirjanduse, reklaami ja raamatu trükkimiseks. Viimane on Eesti trükitöösturite liidus kõige vähem esindatud.
Liikmete käibe kasvu võib kõige enam põhjendada nõudluse suurenemisega reklaamtrüki järele. Ettevõtted kulutavad reklaamieelarvest üha suuremat osa otseturundusele.
Teine põhjus on kindlasti selles, et valimiste eel trükiste tellimuste arv märgatavalt suurenes.
Kolmandaks, reklaamtrükiste tootmine ühe elaniku kohta on veel võrreldes arenenud riikidega väike, mistõttu võivad käibenubrid jõudsalt suureneda.
Samas on etikettide trükkimine peaaegu et hääbunud. Esmalt seetõttu, et eksport Venemaale on lakanud. Näiteks paljud kalatööstusettevõtted on pankrotistunud, kuid nemad olid trükifirmade kliendid.
Teisalt trükitakse suur osa etikette mustalt. Näiteks kui on tegemist salaviinaga, on kindlasti ka etiketid ebaseaduslikult trükitud.
Autor: Anti Kuus