• OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,28
  • OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,28
  • 15.09.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internet toob kuni poole klientidest

Oma äri esitamine Internetis on odav ja tulus. Lõuna-Eesti turismitalu saab näiteks üle 50% külastajatest tänu Interneti-leheküljele.
Enamus firmasid alustab oma Internetilehte erialaliidu Internetiväravas kontaktandmeid eksponeerides. Kuid enamasti tahetakse õige pea midagi enamat. Äripäev küsitles neid firmasid, kes Internetis on oma kodulehe teinud.
Kiidi turismitalu peremees Aigar Piho on vaatamata turismihooaja lõpule endiselt klientide arvuga rahul. «Maja on nädalalõppudel täis,» nendib ta ja uurib arvutispetsilt, palju külastajaid käib kodulehel. Internetikülastajaid on hetkel kümmekond päevas, septembris nende arv langes. «Üle 50% klientidest on meist Internetilehekülje kaudu kuulnud,» räägib Piho. Majutuse broneerimine pole kodulehel automatiseeritud. «Teinekord ei sobigi automaatselt broneerida, leiame ise klienile parema variandi,» põhjendab Piho.
Reise korraldava perefirma Albion Reisid juhataja Argo Schneider teab täpselt, kui palju Internet neile kliente on toonud. «Küsime alati, kust on infot saadud ja üle 50% on saanud seda Internetist.» Veebruarist on otse veebilehelt reisi broneerinud 150 reisijat. «Meile pole ta midagi maksma läinud,» ütleb Scneider kodulehe maksumuse kohta, «teeme ise ka teistele kodulehekülgi.» Albion Reisid leitakse Internetist otsinguga alati esimesena, sest A-tähega algav nimi on alati alguses. Päevas külastab Albion Reiside lehte 47 külalist.
Volvo ja Renault autosid müüva Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu arvates on WWW leheküljest kasu igal juhul: «Uue mudeli turule tulles on Internet oluline koht toote tutvustamiseks.» Lillipuu ei tea täpselt, kui palju kliente infot autode kohta Internetist on saanud, kuid teab, et igal kümnendal salongi astujal on Internetilehekülje väljatrükk näpu vahel. Päevas on Info-Auto leheküljel 270-300 külastust.
Ober House´i juhatuse aseesimees Peter Morris peab Eestis Internetiklientide hulgaks 2-3%. «See pole vähe, kui arvestada seda, et oleme arendamis- ja testimisfaasis ning pole lehekülge kusagil reklaaminud,» põhjendab Morris. Eesti-, läti-, leedu-, inglise, vene- ja soomekeelne koduleht on praegusel kujul olnud üleval kolm kuud. Tutvuda saab turuülevaadetega Eesti, Läti, Leedu ja Poola turust ja pakkumistega. Mitmekeelsel leheküljel on külastajate arv veidi üle 2200 päevas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele