• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 07.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoliv plaanib firmaostu Jaapanis

«Orgaaniline kasv Jaapani turul on lootusetu,» ütles Autolivi tegevdirektor Lars Westerberg, eitades samas ühinemis- või ülevõtuplaane oma ühe suurema globaalse konkurendi Takata suhtes.
«On väiksemaid ja samuti tublisid kohalikke ettevõtteid, mis tagavad meile pääsu Jaapani turule,» ütles Westerberg. Firma on juba alustanud Jaapanis turvapatjades kasutatavate gaasigeneraatorite ja turvapadja moodulite tootmist.
Autoliv on suur turvavarustuse tarnija Prantsuse Renault'le, mis läks kokku Jaapani autotootja Nissaniga. Seegi võib hõlbustada pääsu kohalikule turule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Westerbergi sõnul on Autolivis kasv praegu aastas 10% ehk kaks korda kiirem kui turu üldine kasv. Edaspidi võib sama tempo säilitamine raskeks minna. Seepärast ongi firma eesmärgiks võtnud 5% kasvu. Turg, mille suuruseks hinnatakse praegu 12 miljardit dollarit, peaks aastaks 2003 kasvama 16 miljardile dollarile.
Autoliv on käivitanud range kokkuhoiuprogrammi vastuseks turvapatjade, turvavööde jm auto turvavarustuse alanevatele hindadele. Sinna hulka käib ka tootmise üleviimine madalamate tööjõukuludega riikidesse. «Siin oleme oma konkurentidest mõnevõrra maha jäänud,» ütles Westerberg. Praegu on Autolivil tehased Venemaal, Poolas, Ungaris, Rumeenias, Türgis, Tuneesias ja Mehhikos.
Autolivil on praegu soodne seis seoses konkurenti Breed ähvardava pankrotiga. «Usun, et saame seda kasutada oma turuosa suurendamiseks,» ütles Westerberg.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele