Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autoliv plaanib firmaostu Jaapanis
«Orgaaniline kasv Jaapani turul on lootusetu,» ütles Autolivi tegevdirektor Lars Westerberg, eitades samas ühinemis- või ülevõtuplaane oma ühe suurema globaalse konkurendi Takata suhtes.
«On väiksemaid ja samuti tublisid kohalikke ettevõtteid, mis tagavad meile pääsu Jaapani turule,» ütles Westerberg. Firma on juba alustanud Jaapanis turvapatjades kasutatavate gaasigeneraatorite ja turvapadja moodulite tootmist.
Autoliv on suur turvavarustuse tarnija Prantsuse Renault'le, mis läks kokku Jaapani autotootja Nissaniga. Seegi võib hõlbustada pääsu kohalikule turule.
Westerbergi sõnul on Autolivis kasv praegu aastas 10% ehk kaks korda kiirem kui turu üldine kasv. Edaspidi võib sama tempo säilitamine raskeks minna. Seepärast ongi firma eesmärgiks võtnud 5% kasvu. Turg, mille suuruseks hinnatakse praegu 12 miljardit dollarit, peaks aastaks 2003 kasvama 16 miljardile dollarile.
Autoliv on käivitanud range kokkuhoiuprogrammi vastuseks turvapatjade, turvavööde jm auto turvavarustuse alanevatele hindadele. Sinna hulka käib ka tootmise üleviimine madalamate tööjõukuludega riikidesse. «Siin oleme oma konkurentidest mõnevõrra maha jäänud,» ütles Westerberg. Praegu on Autolivil tehased Venemaal, Poolas, Ungaris, Rumeenias, Türgis, Tuneesias ja Mehhikos.
Autolivil on praegu soodne seis seoses konkurenti Breed ähvardava pankrotiga. «Usun, et saame seda kasutada oma turuosa suurendamiseks,» ütles Westerberg.
Autor: ÄP