Juhul kui Eesti Telekom ei esita teede- ja sideministeeriumile täies mahus äriplaani, peab Eesti Telefon jätkama vanade tariifidega, ütles minister Toivo Jürgenson täna.
Eesti Telefonil oli kavas sel aastal tõsta eratarbijatele telefoniteenuse hinda, sest eratarbijate kulud ületavad ka pärast kõnealustustasu kehtestamist tulusid.
Eesti Telefon näeb optimaalseima lahendusena tõsta 2000. aastal eraklientide teenuste hinda ning langetada hinda äriklientidele.Selleks, et uusi tariife oleks võimalik rakendada, peab valitsus Eesti Telefoni tegevuskavasid heaks kiitma.
Eesti Telekom esitas teede- ja sideministeeriumile ASi Eesti Telefon kolme ja kümne aasta tegevuskava ja tariifide rebalansseerimise kava.
Teede- ja sideministeerium soovib aga saada sama mahuka ja põhjaliku Eesti Telefoni äriplaani, mida on Eesti Telekom valitsuse esitanud eelneva seitsme aasta jooksul. Teede- ja sideministri Toivo Jürgenson ütles eile, et läbirääkimisi Eesti Telekomi juhatusega ei ole veel toimunud sest ettevõte ei ole esitanud põhjaliku äriplaani.'Eesti Telekom peab Eesti seadusi täitma ja kohustus esitada äriplaani on ka kontsessioonilepingus olemas,' sõnas Jürgenson.
Kontsessioonilepingus ei ole aga punkti, mis reguleeriks Eesti Telekomi valitsusele esitatava Eesti Telefoni tegevuskava mahtu.Eesti Telekomi nõukogu on otsustanud täies mahus äriplaani valitsusele mitte esitada.
Telekomi juht Toomas Sõmera põhjendaspõhjaliku Eesti Telefoni äriplaani mitteesitamisest sellega, et emafirma Eesti Telekom on börsiettevõte ja kui ettevõte esitab oma äriplaani ühele aktsionärile Eesti riigi näol, peab siis firma tutvustama äriplaani ka teistele praegustele ja potentsiaalsetele aktsionäridele, mida nõuab Tallinna väärtpaberibörs ja see oleks ettevõtte jaoks kahjulik.
'Eesti Telekom on valitsusele esitanud kõiki vajalikke dokumente ja on kõiki seadusi täitnud,' ütles Eesti Telekomi avalike suhete juht Raul Kalev. Rohkem ei soovinud Eesti Telekom antud teemal kommentaare anda.Eesti Telefonil oli plaanis tuua tänavu esimese kvartali lõpus turule erakliendile suunatud erinevaid pakette. Aktiivsetele rääkijatele suunatud paketi abonenttasu on kõrgem, kuid kõneminuti hind tuleb odavam. Tavatelefoni vähem kasutavatele klientidele suunatud pakett on madalama kuutasuga, kuid kõrgema kõneminuti hinnaga.
Eesti Telefoni 1999. aasta üheksa kuu käive oli 1,8 miljardit krooni ja kasum 246 miljonit krooni.