• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 18.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pangad promovad lisatulu saamiseks kaarditehinguid

«Me oleme huvitatud, et meie kliendid kasutaksid kaarti rohkem,» räägib Ühispanga asepresident Jürgen Lamp. «See on ju lihtne, mida rohkem kliente maksab kaardiga, seda rohkem saab pank raha.» Ühispank teenib maksekaardiga sooritatud tehingult 1--2%.
Päevas tehakse Ühispanga deebet- ja krediitkaartide abil 6000 ostutehingut umbes 2 miljoni krooni eest. Seega teenib pank ainuüksi kaarditehingute pealt üle 7 miljoni krooni aastas.
Tunduvalt enam saab kaarditehingutelt kasu Hansapank, kel on ka rohkem väljastatud kaarte. Kui arvestada pangale laekuvaks tehingutasuks keskmiselt poolteist protsenti ja tehingumahuks kõrvaolevas tabelis nähtavat 265 miljonit krooni, küünib tehingutasudena aastas korjatav summa 50 miljoni kroonini.
Hansa- ja Ühispank lähenesid maksekaardi kasutamise propageerimisele üsna ühtemoodi, tagastades iga päev ühele kaarti kasutanud kliendile kogu ostusumma.
Mullu detsembris tehtud kampaania läks Ühispangale maksma paarkümmend tuhat krooni. Selle aasta jaanuaris lõppenud kampaaniaga sai odavalt hakkama ka Hansapank -- kahe kuu jooksul maksis pank võidusummadena tagasi veidi üle 20 000 krooni.
Suurim ühekordne väljamakse oli ligi 3500 krooni, mis maksti Tallinna ehitusmaterjalide poes K-Raua.
K-Raua ostu- ja müügijuht Tõnu Tanvell räägib, et umbes pooled ostud makstakse kaardiga kinni, tavaliselt on ostusumma tuhande krooni piires.
«Poel oleks kasulikum, kui kliendid maksaks sularahas, sest pank võtab endale kuni 3 protsenti iga tehingu pealt, aga midagi pole teha,» nendib Tanvell.
Hiljuti alustas Optiva Pank poodides ja harukontorites kollaste voldikute jagamist, mis kutsuvad üles kaardiga maksma.
Märtsi lõpuni kestva kampaania raames lubatakse iga maksekaardiga tehtud ostu eest sõltuvalt ostusummast 100--300 krooni kinket?ekina tagasi. Et näiteks 300 krooni tagasi saada, tuleb kaardiga tasuda vähemalt 5000kroonise ostu eest.
Optiva Panga jae- ja personaalpanganduse divisjoni arendusosakonna juht Piret Suitsu, kes on üks kaardiga maksmise reklaamikampaania eestvedajaid, ei soovi veel rääkida, kui palju on Optival plaanis maksekaardi kasutavatele klientidele tagasi maksta. Ta kinnitab vaid, et summa tuleb suurem, kui Hansa- või Ühispank sarnase kampaania raames välja maksid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele