• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.05.00, 08:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rahapuudus kärbib oluliselt kiirtee ehitust

Neljarealise tee ehitus Koselt Mäoni lükkub tulevikku, sest projekti rahastava Maailmapanga hinnangul liigub sellel lõigul liiga vähe autosid, et neljarealine tee end ära tasuks, kirjutab Postimees.
Lähiaastatel Mäo ja Kose vahel neljarealist teed ehitama ei hakata, kuigi veel aasta eest kiitis valitsus selle plaani heaks.
Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse kinnitusel rajatakse neljarealine tee esialgu Koseni, sealt kuni Mäoni ehitatakse valmis vaid tulevase neljarealise maantee üks sõidusuund, kus hakkab käima mõlema suuna liiklus. Koselt Mäoni jääb pärast ümberehitust avatuks ka senine maantee, mis maanteeameti arvutuste põhjal peaks hajutama liikluskoormuse senisel ja uuel teel normaalsetesse piiridesse.
Sõrmuse väitel on selle kava aluseks tasuvusarvutused, mis näitavad, et esialgu on mõistlik ehitada kuni Mäoni välja neljarajalisest teest vaid parempoolne rada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Neli sõidurada oleks õigustatud, kui teel sõidaks 6000 autot ööpäevas, praegu seal veel nii palju autosid ei liigu,' ütles Sõrmus
Teede- ja sideministeeriumi teedeosakonna juhataja Jaak Säälik ütles, et praegu pole selge isegi see, kui palju riik tuleval aastal teede ehituseks ja remondiks raha kulutab.
Sääliku sõnul on raske prognoosida, millal Kose ja Mäo vahel tee neljarealiseks ehitatakse. 'Enne kümmet aastat ei tule midagi, raha paneb siin piirid,' nentis ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele