Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusekontsernid suures kasumis

    Nii Royal Dutch/Shell kui ka Statoil on teatanud suurtest kasumitest kolmandas kvartalis. Norra kontserni Statoil maksueelne kasum kasvas eelmise aasta sama ajaga võrreldes ligi 6 miljardi Eesti krooni võrra, Inglise-Hollandi energiahiid teatas eelmise aasta sama ajaga võrreldes 80protsendilisest hüppest ehk rekordilisest kasumist 3,25 miljardit dollarit (58,5 mld krooni).
    Eestis tegutsevad Shell Eesti ja Statoil Eesti kolmanda kvartali tulemused endast midagi sarnast ei kujuta. Shell Eesti jaemüügijuht Riina Aamissepp ei saanud siinse firma tulemustest täpselt rääkida, kommenteerides vaid, et ?pigem ikka me kasumit ei saanud?. Ka Statoil Eesti juht Epp Kiviaed ei soovinud teatada arve, kuid tõdes, et ?see aasta on olnud siiski erakordselt raske?.
    Statoili kontserni maksude-eelne kasum kolmandas kvartalis ulatus rekordilise 9 miljardi Norra kroonini (ca 18 mld Eesti krooni). Peamiseks kasvu põhjuseks on nafta- ja maagaasi kõrge hind maailmaturul. Statoili juhtkonna hinnangul on kontserni heade tulemuste põhjuseks veel ka kulude kokkuhoid ja efektiivsem tegutsemine. Ka Shelli kinnitusel oli taoline kasv tingitud ?erakordsest naftahinnast? sel perioodil.
    Shell Eesti jaemüügijuht Aamissepp kinnitas, et suurkontserni siinsel harul pole paraku kasumi kasvus rolli. ?Meie oleme kasumi vähendajad,? tõdes Aamissepp, lisades, et kontsern tegutseb paljudes valdkondades, Eestis aga ollakse keskendunud jaemüügile. ?Meil on teine olukord,? ütles Aamissepp, pidades silmas asjaolu, et vaid jaemüügiga tegelev haru ei saa võitu nafta kõrgest hinnast. Ta lisas, et samas pole siinne Shell saanud ka kasu grupi tulemustest.
    Epp Kiviaed rõhutas, et Eesti tütarfirma panus Statoili üldtulemustesse on ääretult väike, isegi kui rääkida vaid kütuse jaemüügist. ?Ei teagi, kas ületab protsendi künnise,? nentis Kiviaed. Pealegi on kontserni suur kasumikasv seotud pigem emafirma põhitegevusega ? naftatootmisega ? ning jaemüük pole ilmselt kuskil nii hästi läinud.
    Ka Statoili kolmanda kvartali tulemuste raportis tõdetakse, et kontserni saavutused Baltimaades, aga ka Iirimaal ja Poolas on kesisemad kui aasta tagasi ? põhjuseks asjaolu, et need turud on alles ?tugevas ülesehitusfaasis?.
    Eesti Shell ja Statoil ei soostu siinse kütuseturu tiheda konkurentsi tõttu täpsustama, kui palju on bensiini hinnas marginaali. Asjatundjate hinnangul võib jaemüügi arvestuslik marginaal aga näiteks bensiin 95 puhul olla 1,7 krooni liitrilt, mis on kolm korda kõrgem esimese poolaasta ja poole kõrgem septembri keskmisest tasemest.
    Soomes aga selgus Kauppalehti uuringust, et Neste ja ka teised seal tegutsevad kütusefirmad on nafta hinnatõusu varjus oluliselt suurendanud oma kasumeid. Soome statistikaameti arvestuste järgi on bensiini hinnatõusust jäänud kütusefirmade taskusse 30 penni lisatulu liitrilt, mis eelmise aasta müügimahtu aluseks võttes annab lisateenistuseks 750 miljonit marka.
    Ka Soome Ettevõtjate Liidu peaökonomist on välja arvestanud, et kütuse hinnas on ?õhku?, kirjutas Kauppalehti. Samal ajal kui Fortumi naftatöötlemistehaste toorainekulud on kasvanud läinud aasta algusest 75 protsenti, on diislikütuse hind (aktsiisita) tõusnud 94 protsenti.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.