Tanel Raig • 19. detsember 2000 kell 22:00

Telefonside sunnib reklaamima

Uninet on Äripäevas aasta jooksul avaldanud reklaami kõige enam rahalises arvestuses. Avaldatud lehekülgede arvult jääb Uninet napilt alla kinnisvarafirmale Arco Vara. Unineti juhatuse esimees Markus Nisula kinnitab, et suured reklaamikulutused on põhjustatud uuel aastal avanevast sideturust ja tõenäoliselt pole ka järgmisel aastal võimalik reklaamimist vähendada. Reklaamieelarve suuruse jättis Nisula siiski ärisaladuseks.

Uninet on avaldanud peamiselt imagoreklaami. Otsest uuringut reklaami mõjukuse kohta Uninet teinud ei ole, kuid Nisula sõnul on nad enda arvates sihtrühma, keda nad reklaamidega otsisid, kätte saanud. ?Usume, et Äripäev on äriklientide saamiseks praegu parim kanal Eestis,? ütleb Nisula.

Reklaamiagentuuridest vahendas tänavu Äripäeva enim reklaami Baltic FCB (endine Danko Reklaamigrupp), täites Äripäevas 114,3 lehekülge. Sellise avaldatud reklaami hulgaga kuulub Äripäev Baltic FCB suuremate reklaamikanalite hulka, kuid jääb siiski alla Eesti Ekspressile ja Ajakirjade Kirjastusele.

Baltic FCB juhatuse esimehe Heiki Koitla sõnul on reklaamikanalite valik sõltunud klientide struktuurist. Eesti Ekspress ja Ajakirjade Kirjastus on agentuurile Äripäevast suuremateks reklaamikanaliteks kujunenud, kuna Baltic FCB suurimad kliendid on peamiselt tarbijareklaami avaldavad Sirowa Eesti ja Prisma kaubanduskeskus. Äripäevas reklaami avaldavatest firmadest on Baltic FCB suuremad kliendid arvutifirmad Compaq ja Baltic Computer Service.

Järgmisel aastal jääb Koitla kinnitusel nende reklaami kanalite struktuur samaks. Mõnevõrra võib tõusta vaid välireklaami osakaal.

Sügisese Baltic Media Factsi otsustajate meediauuringu järgi kavatsevad tänavu Äripäevas reklaami avaldanud firmadest 62,7% oma reklaamimahud Äripäevas säilitada endisel tasemel ja 17,1% kavatsevad reklaamimahtusid tõsta.

Hetkel kuum