Enamik autodele paigaldatavaid lisasoojendeid on autonoomse küttega ning maksavad oma keerukuse tõttu üle 10 000 krooni. Olemas on aga ka lihtsamaid ja odavamaid. Näiteks maksab äsja müügile jõudnud Sciroco odavam soojendussüsteem vaid 1905 krooni, kalleim 3885 krooni.
Selle lisasoojendi eripäraks on see, et ta ei tööta mitte autonoomse küttega, vaid saab oma soojusenergia mootori jahutusvedelikust ? nagu auto tavaline soojendusradiaator. Õigupoolest ongi nad olemuselt identsed. Mõlemast käib läbi jahutusvedelik, neil on ventilaator, mis radiaatori ribide vahelt sooja õhku puhub ja nupp, millega reguleerida ventilaatori pöördeid.
Eriti sobilik on selline süsteem väikekaubikutele. Kabiini ja kaubaruumi vahelisse seina tehakse auk ning süsteemist jääb näha vaid nägus paneel, millel on olemas isegi õhku suunavad ribid.
Seadmele saab paigaldada elektrilise tsirkulatsioonipumba. See võimaldab õhku soojendada ka pärast auto mootori seiskumist umbes 10 minutit. Seejärel jahutusvedelik jahtub. Sama süsteemi on võimalik kasutada palavatel suvekuudel ka lisaventilatsiooniseadmena.
Autor: ÄP
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.