Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Helsingi lennukilomeeter on kallim kui Kuule

    Estonian Air ei lenda enam ammu Helsingisse. Miks? Aga seepärast, et alliansis olevad suured Skandinaavia lennufirmad SAS ja Maersk Air on Tallinnast lähtuvad liinid omavahel ära jaganud. Teise allianssi, oneworld, kuuluva Finnairiga ei taheta konkureerida.
    Tallinnast lähtuvatel liinidel sisulise monopoli tekkimisega on kaasnenud järsk pileti hinna tõus. Selle eest ähvardab SASi ja Maerski Euroopa Komisjoni enda trahv, mis sunnib piletite hindu Eestis alandama. Otsus langetatakse veel täna.
    Kui Euroopa Liit karistab lennufirmasid, siis on see esimene juhtum, kui Eesti inimene saab Euroopa Liidust praktilist kasu.
    Lennureisile Helsingisse või Stockholmi pole alternatiivi sel juhul, kui edasi ootab jätkulend kuhugi maailma kaugemasse punkti. Hambaid kiristades tuleb maksta soolast pileti hinda.
    IBMi Eesti esinduse juht Valdo Randpere on naljaviluks välja arvutanud, et Tallinna?Helsingi vaheline lennukilomeeter on kallim kui lennukilomeeter Maalt Kuule. Võiks ju astronoomilistelt numbritelt ühe nulli ära võtta ja minna parvlaevaga, sest Tallinna ja Helsingi vahelises laevanduses konkurents toimib, mis hoiab hinnad mõistlikkuse piires.
    Eesti konkurentsiamet ja tarbijakaitseamet on niisugustes küsimustes nagu hinnakartelli paljastamine hambutud või ei julge Euroopa Liidu vägevatele midagi halvasti öelda. Samas pole meie (eba)pädevate ametite leivaisa mitte Euroliit, vaid Eesti maksumaksja. Ei saa lootma jääda Euroliidu isepuhastumisele ? mida oleks küll ka eluliselt tarvis ?, siis kui Eesti kodanike huvid on riivatud.
    Omamoodi on tegemist euroturu tüüpilise ülereguleeritusega igal alal, mis konkreetsel juhtumil on suubunud lennuliinide monopoli tekkesse. Lennufirmasid karistades peab Euroliit läbima ühtlasi enesepuhastuse.
    Teisest küljest, lennundus pole odav lõbu. Tühjalt lendamine on isegi väga kallis lõbu. Lennukite täituvust pole niisama lihtne suurendada, igatahes ei sobi selleks lendude arvu vähendamine. Inimene soovib lennata sihtpunkti ja päeva-paari pärast tagasi, seetõttu ei saa vähendada reiside arvu nt korrale nädalas.
    Igat liini tuleb tükk aega sisse töötada, et uus lendamisvõimalus reisijate mälus kinnistuks. Ses mõttes on liinide omavaheline jaotamine sulle-mulle ratsionaalne. Näiteks on loodud ülemaailmne kett oneworld või Star Alliance, kuhu kuulub SAS ja läbi tema samuti Estonian Air.
    Halb on ainult, kui konkurentsi puudumist ära kasutades kruvitakse hindu üles. Rõhuda tuleks ikkagi käibele ehk konkreetsel juhul lennukite suuremale täituvusele, mida pileti madalam hind kahtlemata soodustaks. Muidu juhtub nii, et kiirlaeva või kopteriga kesklinnast kesklinna võtab leiva sootuks käest.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Apranga käive kasvas aprillis 27 miljoni euroni
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.