Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Välimeedia kasutab ära majanduse elavnemist

    2001. aasta algas aktiivse reklaamitegevusega, millest kõige suuremat tulu teenisid ajalehed ja raadio, aga ka teised kanalid, sealhulgas välimeedia, suurendasid reklaamimahtu vähemalt 10% võrra.
    Selle aasta esimese poolaasta välireklaami netokäive oli ligikaudu 24 miljonit krooni, millest peaaegu kaks kolmandikku moodustab teise kvartali käive, teatas turu-uuringufirma Emor. Välireklaam moodustab reklaamikulutustest 4,5%.
    Välireklaami osa meediapanustes on selle aasta esimesel kvartalil möödunud aastaga võrreldes pisut langenud, 5,1 protsendilt 4,5-le.
    ?Esimene kvartal on välireklaamis tüüpiliselt madalama käibega periood ning ei peegelda tegelikku turuolukorda,? nentis Emori reklaamikulutuste uuringu suunajuht Esta Kaal.
    Reklaamipanuste kasv toetub eelmise aasta jooksul aset leidnud majanduse elavnemisele. ?Eelmise aasta head majandustulemused on andnud ettevõtetele võimaluse ja kindluse suuremate reklaamieelarvete planeerimiseks,? rääkis AS Emor turundusjuht Mari-Liis Eensalu.
    Hinnangulised reklaamikulutused olid esimeses kvartalis 16% võrra suuremad kui aasta tagasi. Meediareklaami turu kogumaht ulatus ligi 160 miljoni kroonini kvartalis. Eelmise aastal oli meediaturu maht 675 mln krooni.
    Suurima turuosaga välimeedia firmad on Emori reklaamipanuste uuringu Adex andmetel Unicom ja More Group, kes pakuvad teenust sama nime all Baltimaades. Unicomile kuuluvad reklaamipinnad ühistranspordi ootepaviljonides, More Group tõi linnapilti kolmekülgseid piilarid.
    Möödunud aastal hakkas kolmetahuliste reklaamipindadega konkurentsi pakkuma Prisma Net, kellele kuulub 101 piilarit 34 asukohas, sealhulgas kõigis maakonnakeskustes ja ka saarte praamisadamates.
    Aristex on ainus firma, kes pakub reklaampindu prügikastidel. Reklaamikastid on Tallinna linnapildis alates 1998. aasta lõpust. Firma on möödunud aastaga käivet kahekordistanud. Poole võrra on kasvanud ka reklaamipindade arv, ulatudes Tallinnas 1000ni ja Tartus 200ni.
    ?Alguses inimesed võõristasid, nagu uute asjade puhul ikka,? ütles Aristexi juhataja Kristjan Meri, tänaseks on pindade täituvus rohkem kui 80%.
    Olulisest käibe kasvust teatas ka maja seintel asuvaid suuri reklaamipindu rentiv firma Sprais Reklaam. Ka pindade täituvus on võrreldes möödunud aastaga suurenenud neljakümnelt seitsmekümnele protsendile, ütles Sprais Reklaami projektijuht Krista Thomson.
    Aasta esimese poolel välispindadel enim reklaamitud brändiks oli Saku, järgnesid Tele2 ja EMT.
    ?Traditsiooniliste reklaamijate ? karastusjookide ja telekommunikatsiooni sektori kõrval on olulisteks panustajateks kujunenud jaekaubandus ja finantsteenused, mis on kooskõlas ka Euroopa trendidega,? ütles Esta Kaal.
    Välireklaam on tõhus lokaalselt sihitud reklaami kanalina, nagu piirkondlike kaupade ja teenuste või kaupluste reklaamis. Laialt kasutatakse teda ka brändi mainekujunduskampaaniate tugimeediana, lisaks elektroonilisele või trükimeediale.
    Esta Kaalu sõnul on välireklaamil väga oluline roll Kirde-Eesti elanikkonnani jõudmisel, sest Eesti tele- ja trükimeedia katab seda piirkonda halvasti.
    Emori välireklaamide märkamise seirest, kus testiti enam kui 500 välireklaami, selgub, et suuremates välireklaami kettides eksponeeritud kampaaniate märkamisnäit 15?74aastaste linnaelanike seas jääb üldjuhul vahemikku 40?60%.
    Optimaalseks kampaania ajaks on Emori hinnangul väiksemate ja tiheda paigutusega pindade puhul kaks nädalat ja suuremate pindade puhul 3?4 nädalat. ?Pikema eksponeerimisaja korral harjub kohalik elanik sellega ära ning märkamisnäit hakkab langema,? ütles Kaal.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.