• OMX Baltic1,45%297,8
  • OMX Riga0,76%874,95
  • OMX Tallinn−0,18%1 874,54
  • OMX Vilnius0,93%1 154,17
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 1000,63%8 755,45
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,28
  • OMX Baltic1,45%297,8
  • OMX Riga0,76%874,95
  • OMX Tallinn−0,18%1 874,54
  • OMX Vilnius0,93%1 154,17
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 1000,63%8 755,45
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,28
  • 19.02.02, 09:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee avab kommertsliini Tartusse

Mullu erastatud ning seni vaid riigi toel elanud Edelaraudtee avab suvel esimese kommertsliini Tallinna ja Tartu vahel, kus püüab oma kulud katta vaid piletitulust, kirjutab Postimees.
Edelaraudtee juhi Henn Ruubeli sõnul tahavad nad liini lisada riigiga sõlmitud reisijateveo lepingusse, kuid selle eest lisadotatsioone ei küsi. ?Esialgse kava kohaselt peaks liin alustama 2. juunist, kuid lõplik aeg sõltub kokkuleppest Eesti Raudteega,? rääkis ta.
Uus rong peaks Tallinnast Tartusse sõitma umbes kahe ja poole tunniga, kuid seegi sõltub sellest, kui kiiresti lubab sõita Eesti Raudtee. Rong peaks lisaks lähtekohtadele peatuma Tapal ja Jõgeval, kuid peatused pole veel lõplikult otsustatud.
Kui suureks kujuneb kommertsliinil rongipileti hind, ei soostunud Ruubel veel ütlema. ?Teise klassi pilet peaks olema võrdväärne bussipileti hinnaga, kuigi päris Taisto taset me ei suuda muidugi saavutada. Esimeses klassis reisides on pilet aga kallim, kuid sinna juurde lisanduvad tavapärased esimese klassi mugavused ning seal asub ka eraldi ruum suitsetajatele,? rääkis ta.
Ruubeli sõnul on loomulik, et kommertsliini avamisel tekib küsimus, miks üldse dotatsioone maksta, kui selle kõrval võib avada ka kommertsliini, mis operaatori hinnangul tasub ennast ära.
?Paraku on tõsiasi aga see, et sellise liini saab avada vaid Tallinna ja Tartu vahel, sest mujal pole piisavalt reisijaid,? rääkis ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 08:00
Tehisintellektist ja muust
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele