Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Peagi on pidu kinnisvaraarendajate leeris

    Valitsus otsustas kinkida Paljassaare sadama Tallinna linnale. See teeb rõõmu mitmel põhjusel.
    Eelkõige on see kasulik ettevõttele Tallinna Sadam. Selle äriühingu nõukogu endise liikmena, pean tunnistama, et igal eelarveaasta arutelul tekkis küsimus, miks seda mitterentaablit osa peetakse. Targem olnuks ta juba kolm aastat tagasi maha müüa ja investeerida saadud raha mõnesse teise Tallina Sadama osasse. Kasvõi Muuga sadama uude süvaveekaisse.
    Loomulik on aga, et Paljassaaret ei müüdud. Riigi omanduses olev ettevõtte on suhteliselt ebaratsionaalne moodustis. Ühest küljest püüab ta säilitada oma loomulikku monopoli. See tähendab, et ühtegi tükki ta enda küljest hea meelega ei loovuta. Teisalt , mis on veel rohkem tegemisi raskendav, ei või kunagi teada, mida rahandusministeerium otsustab.
    Müünuks sadam Paljassaare osa maha, ei pruukinuks ta seda suure tõenäosusega mitte investeeringuteks, vaid käsu korras dividendide maksmiseks. See tegi müümise teistmoodi ebaotstarbekaks.
    Tallinna Sadam vaevast lahti
    Nüüd on ta igal juhul ära antud ja Tallinna Sadam vaevast lahti. Vaevaks oli ta väga lihtsal põhjusel. Tallinna Sadama üle poole miljardilisest kasumist andis ta murdosa st. 10 miljonit aastas.
    Mis veel olulisem, tegelikult nõudis Paljassaare pidevalt investeeringuid. Süvendamist, kaide parendamist, elektri- ja infratöid. Tänavuseks aastaks oli planeeritud hädavajalikke töid pea 50 miljoni krooni eest. Kui arvestada, et tegelikke kulusid ja tulusid, sest investeeringud tulevad üldeelarvest, siis peab tunnistama kahjumit tootvast osast lahti saamist. Kui veel lisada hulk Paljassaarega seotud maavaidlusi ja muid lahenduseta kohtuvaidlusi, tekib küsimus, mis huvi on linnal sellisest sasipuntrast.
    Ka treenimata silmaga on näha, et linnale ei paista otsest tulu kuskilt tõusvat. Samal ajal kui linna enda käes on Patarei ehk Tallinna Linnasadam, kus pole parendustöid sendigi eest tehtud, võetakse kohustuseks arendada ehk paartsada miljonit nõudev projekt.
    Kusjuures linnaarenduslikult on ebaloogiline jätkata kaubavedu rongidega läbi linna. Turisminduse arendamine ilma vähimagi infrastruktuurita nõuab omakorda suuri rahapaigutusi nii linna kui võimaliku operaatori(te) poolt. Kõrval asetsev Meretehas on oma kasutamata sadamaga tunduvalt sobivam paik tehnoloogiapargiks, kui hulka vaidlusi kätkev Paljassaare. Kui arvestada, et Lennusadam ja Katariina kai omandisuhted on lahtiste otstega, aga tegelikkuses on nad linna omad, siis peaks arusaamatus süvenema.
    Otsuste tagamaad pole arusaamiseks keerulised. Ainuke loogiline lahendus on kergelt järeldatav. Tallinna Sadamalt ära võetav osa kaasatakse kaksikliidu linnavalitsemisse kinnisvara arendusprojektina. Selline läbinähtav tegutsemisviis on alati Tallinna linnpead iseloomustanud ja paistab, et Reformierakond on sedakorda tugeva häälega kaasa rääkimas.
    See ongi teine põhjus rõõmustamiseks. Robustset tegutsemist vastu majandusloogikale annab seletada ainult teatavat tüüpi eesmärkide seadmisega . Jääb veel oodata, kas kinnisvaratehingud hakkavad toimuma kohe peale kohalikke valimisi. Või oodatakse veidi ja tehingud sõlmuvad peale Riigikogu valimistel antud häälte kokkulugemist.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Apranga käive kasvas aprillis 27 miljoni euroni
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Leedu rõivaste jaeketi Apranga Grupi jaemüügi käive ulatus tänavu aprillis 27 miljoni euroni ja kasvas 2023. aasta aprilliga võrreldes 5 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.