• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 15.07.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink pööritab veeteede ametile võlgu olevat raha

Veeteede ameti andmetel on AS Tallink Grupp võlgu 4,8 miljonit krooni ja kaubaveoga tegelev AS Hansatee Cargo võlgu 2,5 miljonit krooni. Tallink Grupi käive ulatub 2 miljardi kroonini ja kasumiks on aastas plaanitud 200 miljonit krooni.
Veeteede ameti peadirektori asetäitja Arvo Veskimets ütles, et Tallink on veeteede ametile aasta algusest pidevalt võlgu olnud. Tema sõnul tasutakse küll aeg-ajalt mõne arve eest raha, aga võlgnevus on pidev. Näiteks möödunud nädalal oli Tallink võlgu eri tasude eest, nagu majakatasud ja jäälõhkuja tasud.
Veskimets ütles, et tõenäoliselt tuleb võlgnevus sellest, et ameti nõutavad tasud ei ole arvestatavad kui maksud, mistõttu maksmata tasudelt ei arvestata viiviseid. See tähendab, et Tallink võib maksmata jäänud raha pealt ise teenida. Võlgu oleva 7,3 miljoni krooni väljalaenamiselt 10 intressiga teenib aastas 730 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinki peadirektor Kalev Järvelill ütles, et firmal makseprobleemi ei ole. Ta ütles, et on arusaamatu, miks andis veeteede amet info võlgnevuste kohta tasuja.ee andmebaasi. ?Kui nad nii juhmakad on, siis tehku seda,? ütles Järvelill. Ta lisas, et Tallink on veeteede ameti suurim klient. Võlgnevuse põhjuste kohta ütles Järvelill pärast ettevõtte finantsdirektori Meelis Asiga konsulteerimist, et mõnikord läheb maksmine tähtajast mõni päev üle. ?Kui arve tuleb aeglasemalt, jääb see mõni päev hiljaks,? ütles ta. Ta lisas, et pole põhjust karta, et raha kätte ei saa.
Järvelill ütles, et veeteede ametil oleks viisaks Tallinkiga otse kontakteeruda, mitte teatada võlgnevusest Tasujale.
Veskimets ütles, et veeteede ametil on raske Tallinki maksma sundida. Võimalik on raha kättesaamist kiirendada tegevuslubade andmisest keeldumisega. Seda on ka varem kasutatud. Tavaliselt on siis raha kohe ära makstud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele