Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Järelteeninduse määrab ostu suurus

    Mida suurem on kliendi ost või kliendi kulutuste osakaal meie tootele või teenusele, seda olulisem on järelteenindus.
    Ettevõtte tegevusi olemasoleva kliendi teenindamisel on mõistlik vaadelda läbi kliendi elutsükli, kus kliendi eluea staadiumid on kliendiks saamine, kliendi hoidmine ja tema väärtuse kasvatamine ning kliendisuhte lõpetamine.
    Igas etapis on põhirõhk erinev: kliendi hankimisel on oluline konkurentidest parema pakkumise tegemine, hoidmisel kliendi kasvatamine läbi lisamüügi ja tekkivate probleemide lahendamine ning lõpetamisel suhte lõpetamine nii, et klienti saaks hiljem tagasi värvata.
    Mida suurem on kliendi ost või kliendi kulutuste osakaal meie tootele või teenusele, seda olulisem on järelteenindus. Ostes kauplusest paki piima ei oota me seda, et keegi järgmisel päeval helistaks ja küsiks, kuidas meile piim maitses. Samas ostes uue auto eeldame, et automüüja huvi ei meie vastu ei kao peale müügitehingu vormistamist.
    Näiteks on suuremate ostude puhul on oluline klienti tehtud valiku eest tänada. Tegemist võib olla telefonikõne või tänukaartiga, suuremate tehingute puhul võib saata ka lilled.
    Järelteenindusest suure osa hõlmab logistika ja arveldus ning seetõttu on nende valdkondade täpne toimimine tihti olulisem kui turunduskommunikatsioon. Kui raamatupidamine väljastab kliendile kaksteist arvet aastas ning autojuht viib kohale kauba iga nädal, siis on nende kontaktide mõju palju tugevam kui tavaliselt turunduse poolt kord aastas saadetav jõulukaart ja mõni reklaampostitus.
    Lisaks finantsilisele kliendi sidumisele, kus väärtustatakse lojaalsust, mängib järjest suuremat rolli emotsionaalne side, mida on võimalik luua läbi klientide tundmise ning tõelise soovi klientidele nende vajadustest lähtuvaid lahendusi pakkuda. Emotsionaalset sidet kasvatab ka tähtpäevade äramärkimine.
    Kliendi järelteeninduses on oluline kliendi probleemide lahendamine esimesel korral õigesti. Klienditeeninduse kvaliteedi tajumisel mängivad suurimat rolli teeninduse kiirus ja kohene huvi kliendi suhtes, täpsus ja lubadustest kinnipidamine, kättesaadavus ja lühikesed ooteajad, kliendi mõistmine ja viisakas kohtlemine ning piisav kommunikatsioon ja selgitus selle kohta kuidas teenus toimib.
    Järelteeninduses on oluline roll lisamüügil. Teades toodete ja teenuste kasutusse võtmise järjekorda saab saata kliendile infomatsiooni temale tõenäoliselt järgmise vajaliku toote või teenuse kohta. Näiteks kindlustuses on tavaliselt esimesed lepingud kohustuslikus liikluskindlustuses ning alles peale seda sõlmitakse vabatahtlikud lepingud, mobiilsides õpitakse kõigepealt helistama ja kõnesid vastu võtma, siis sõnumeid vastu võtma ja saatma ning peale seda alles logosid ja helinaid tellima ning mobiiltelefoniga parkimise eest tasuma.
    Kliendi hoidmise staadiumis on olulisel kohal tagasiside saamine kliendi rahulolu kohta toote või teenuse erinevate aspektidega.
    Kui klient on otsustanud lõpetada meie toote ostmise või teenuse kasutamine, siis tuleb suhe lõpetada nii, et seda oleks võimalikult lihtne taasalustada. Kindlasti tuleb klienti tänada kliendiks olemise eest. Kliendisuhte jätkamiseks tulevikus on oluline on teada saada lõpetamise põhjus ning kui probleem on likvideeritud, siis on kindlasti mõistlik selleks ajaks juba endist klienti sellest teavitada ning teha uus pakkumine.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Jalgpalliajakirjanik: FIFA ja Aivar Pohlaku võim põhineb hirmul
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Äripäeva kirjastus jagab kiirematele juhtimis- ja elutarkust poolmuidu
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
Ega tühi kott püsti seisa. Kui tunned, et sul on toss väljas või ulub kingikotis tuul, lase Äripäeva kirjastusel end aidata. Kui sind järgnevad raamatud ei kõneta, võta lahti kirjastuse e-pood, et sealt lihtsa vaevaga oma lemmikud ostukorvi laduda.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Haljala vald pani vallamaja oksjonile
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,
Haljala vallavolikogu otsustas juba septembris, et majandusolude parandamise eesmärgil tuleb maha müüa kuus kinnisvaraobjekti. Nüüd on pakkumised avalikuks tehtud,

Olulisemad lood

Hoonete ehitusmaht vähenes suurelt
Eesti ehitusettevõtted ehitasid kolmandas kvartalis siin ja välisriikides kokku püsivhindades 3 protsenti vähem kui aasta varem samal ajal, sellest hoonete ehitusmaht kahanes lausa 9 protsenti, teatas statistikaamet.
Eesti ehitusettevõtted ehitasid kolmandas kvartalis siin ja välisriikides kokku püsivhindades 3 protsenti vähem kui aasta varem samal ajal, sellest hoonete ehitusmaht kahanes lausa 9 protsenti, teatas statistikaamet.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.