Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õpetlik raamat
Mark Earlsi Banaaniraamat sattus minu kätte suhteliselt juhuslikult seoses tänavuse Pärnu Turunduskonverentsiga, kuhu Earls oli esinema kutsutud.
Seda küllaltki õhukest kollaste kaantega raamatut pean kindlalt üheks parimaks ärialaseks tekstiks, mis seni ette sattunud.
Earls räägib üsna lihtsas ja marketingislängist vabas keeles sellest, mismoodi ettevõtted tema arvates oma elu elama peaksid, et murda ennast kauba- ja reklaamiküllusest vaevatud küüniliste tarbijate teadvusse ning luua oma töötajate jaoks midagi sellist, mille nimel inimesed hommikul voodist välja ronida ja tööle tormata tahaksid.
Earls väidab, et iga ettevõte peaks omama eesmärk-ideed (purpose-idea). Eesmärk-idee olemust väljendab ehk kõige paremini fraas raamatust: ?Kui enne oli vaja ideed, millega ettevõte paremini tööle panna, siis täna on vaja ettevõtet selleks, et oma ideed realiseerida?.
Soovitan Banaaniraamatut lugeda kõigil, kes suudavad või tahavad enda või ettevõtte tegevusega ühiskonda paremaks muuta. Earls tõestab üpris veenvalt, kuidas säärane tegevus on imet teinud ka firmade kasuminäitajatega.
Mark Earls ?Welcome To The Creative Age. Bananas, Business And The Death Of Marketing?
John Wiley and Sons, juuni 2002.