• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • 21.05.04, 11:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Liit kehtestas Liivi lahe räimedele eristaatuse

Liivi laht sai Euroopa Liiduga ühinemisel eristaatuse ja püügipiirangud, mille eesmärk on kaitsta räimi, teatas keskkonnaministeerium.
Muu hulgas on räimepüügile kehtestatud kogu lubatav püügivõimsus 2000-2001 aasta tasemel ning edaspidi püügivõimsust enam suurendada ei saa.
Euroopa Liidu ühinemislepingu II osa 7. peatükis on need meetmed kirja pandud tehniliste kohandustena kui räimevaru kaitsemeetmed Liivi lahes. Sel alal kala püüdvate laevade mootorivõimsus ei tohi ületada 221 kW. Kohustus on koostada lahel kala püüdvate laevade nimekiri. Samad tingimused puudutavad ka Läti kalalaevu.
Sellest tulenevalt saavad Liivi lahel püüda vaid selles piirkonnas eelnevalt püügil olnud riikide laevad ehk üksnes Eesti ja Läti laevad. Ilma Euroopa Liidu ühinemislepingus sätestatud kitsendusteta oleks Liivi lahele kehtinud ülejäänud EL vetega samasugune juurdepääsusüsteem, mille kohaselt oleksid teiste liikmesriikide laevad võinud tulla püüdma vetesse, mis jäävad väljapoole Eesti ja Läti 12-miili territoriaalvett.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Brüsselisse edastatud Eesti laevade nimekirjas on 35 laeva üldpikkusega 15 - 27 meetrit ning 273 kalapaati pikkusega 12 meetrit ja vähem, mille püügivõimsus on ühtekokku 14 733 kW. Uusi laevu tohib püügile vaid selle püügivõimsuse piires, mis tähendab samas ka vana laeva kustutamist püüginimekirjast.
Euroopa Liiduga liitumise järel suurenes aga veeala, kus Eesti laevad räime püüda tohivad, kuna kalastusala on ühine nii Eesti Kui Läti laevadele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele