• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veoturul ringlevad võltsitud kaubaalused

    Tänavu 30. aprillil võeti Poola Raudteelt (PKP) ära õigus kasutada EUR-kaubamärki, sest nende kaubaaluste tootmine ei vastanud EUR-kaubaalustele kehtestatud kvaliteedinõuetele. See tähendab, et PKP poolt pärast 1. maid toodetud kaubaaluseid ei saa kasutada EUR-kaubaaluste vahetussüsteemis.
    Siiski jätkavad mõned Poola tootjad PKP aluste markeerimist EUR-märkega ning tootmiskuupäevaks pannakse kuupäev enne 1. maid.
    ERAA andmeil on PKP aluste kvaliteet halb, kasutatakse viletsat puitu, probleem on naeltega. PKP aluste kasutamise, sorteerimise ja remontimise kulud on nii suured, et paljude riikide, nagu Taani, Saksamaa, Holland, transpordisektori ettevõtted keelduvad neid vastu võtmast ja vahetamast.
    Lisaks halvast kvaliteedist ja mittevahetatavusest tekkinud lisakuludele peetkase valede aluste kasutamist vedaja ja/või laadija poolt rikkumiseks (võltsitud kaubamärgi kasutamine) ning selle eest võidakse karistada.
    Praktikas on vedajad sellise kaubamärgi võltsimise kõige suuremad ohvrid, sest PKP alustel tarnitud kaupu keelduvad vastu võtmast erinevad saajad transpordiahelas. Peale logistiliste probleemide tähendab see ka materiaalset kahju, kuna sellised PKP alused on väärtusetud.
    Rahvusvahelise Maanteetranspordi Liidu (IRU) soovitusel peaksid vedajad juba läbirääkimistel klientidega ja lepingute sõlmimisel keelduma PKP aluste vastuvõtmisest ja vahetamisest, selleks et kõrvaldada keelatud alused veoturult.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Loorits: kas läheme taastuvenergiale üle või maksame miljard eurot aastas?
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.