• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 14.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veoturul ringlevad võltsitud kaubaalused

Tänavu 30. aprillil võeti Poola Raudteelt (PKP) ära õigus kasutada EUR-kaubamärki, sest nende kaubaaluste tootmine ei vastanud EUR-kaubaalustele kehtestatud kvaliteedinõuetele. See tähendab, et PKP poolt pärast 1. maid toodetud kaubaaluseid ei saa kasutada EUR-kaubaaluste vahetussüsteemis.
Siiski jätkavad mõned Poola tootjad PKP aluste markeerimist EUR-märkega ning tootmiskuupäevaks pannakse kuupäev enne 1. maid.
ERAA andmeil on PKP aluste kvaliteet halb, kasutatakse viletsat puitu, probleem on naeltega. PKP aluste kasutamise, sorteerimise ja remontimise kulud on nii suured, et paljude riikide, nagu Taani, Saksamaa, Holland, transpordisektori ettevõtted keelduvad neid vastu võtmast ja vahetamast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks halvast kvaliteedist ja mittevahetatavusest tekkinud lisakuludele peetkase valede aluste kasutamist vedaja ja/või laadija poolt rikkumiseks (võltsitud kaubamärgi kasutamine) ning selle eest võidakse karistada.
Praktikas on vedajad sellise kaubamärgi võltsimise kõige suuremad ohvrid, sest PKP alustel tarnitud kaupu keelduvad vastu võtmast erinevad saajad transpordiahelas. Peale logistiliste probleemide tähendab see ka materiaalset kahju, kuna sellised PKP alused on väärtusetud.
Rahvusvahelise Maanteetranspordi Liidu (IRU) soovitusel peaksid vedajad juba läbirääkimistel klientidega ja lepingute sõlmimisel keelduma PKP aluste vastuvõtmisest ja vahetamisest, selleks et kõrvaldada keelatud alused veoturult.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele