Rootsi ja Saksamaa võistluse selle üle, kus maailma suurim autotootja GM hakkab ehitama uusi keskklassi mudeleid, võitis Saksa Rüsselsheimi tehas.
Rootsis Trollhättanis jätkub siiski tootmine vähemalt 2010. aastani. Uusi SAABi ja Opeli mudeleid hakkavad aga valmistama sakslased, teatas GM täna.
Valikut põhjendas GM Saksa tehase madalamate tootmiskuludega. Saksa tehase kulud on 200 miljoni euro võrra optimaalsemad kui Rootsis SAAB Trollhättani tehases, ütles GM Euroopa haru juht Fritz Henderson. Rootsi tehas jätkab aastani 2010 mõningate SAABi mudelite ja aastast 2006 Cadillac BLS tootmist, vahendab Bloomberg.
GM tõmbab tootmist koomale pärast mullu Euroopas kantud 742 miljoni dollari suurust kahjumit. GMi turuosa Euroopas langes läinud aastal 2003. a 13,2 protsendilt 9,6 protsendile.
Seotud lood
Tallinna Ülikooli mikrokraadiprogrammidest, täiendusõppest ning avatud õppest räägib lähemalt Tallinna Ülikooli koolitus- ja konverentsikeskuse avatud õppe peaspetsialist Marge Kõrvits.