• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 24.05.05, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Savisaar arutas Levitiniga Narva silla temaatikat

Majandusminister Edgar Savisaar kohtus Moskvas Venemaa transpordiminister Igor Levitiniga. Kõne all olid nii Narva silla kui ka raudteega seotud küsimused.
Minister Savisaare sõnul näeb majandus- ja kommunikatsiooniministeerium võimalust suurendada Narva võimaliku uue silla ehitamisega teenuste- ja veotranspordimahtu ning sellest lähtuvalt kiirendada majanduskasvu ja tugevdada konkurentsipositsiooni veonduses.
Piirisilla toimimiseks vajalik piiriületuse korraldus ja piiriehitus eeldavad rahvusvahelist kokkulepet Venemaaga. Koos minister Levitiniga arutatigi Narva piiriületuse infrastruktuuri väljaehitamise erinevaid alternatiive ja samuti seda, millised oleks projekti osapoolte huvid ja võimalused. Leiti, et projekt vajab riikliku finantseerimist ja administreerimist nii Eesti kui Venemaa poolt. Samas on olemas reaalsed väljavaated, et saadakse toetust Euroopa Liidu fondidest.
Narva kesklinna läbiv Sõpruse sild on amortiseerunud ning ammendamas oma läbilaskevõimet. Mõlemas suunas läbib täna silda keskmiselt 1000 sõidukit päevas. Seoses Sillamäe sadama rajamisega prognoositakse veoautode voo suurenemist veelgi 1000 auto võrra päevas. Voogude suurenemisest tulenevalt on vaja rajada uus sild üle Narva jõe koos maantee pikenduste ning ühendusteedega. Oluline on ka silla välja viimine Narva kesklinnast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kohtumisel räägiti ka Eesti ja Venemaa raudtee reformidest ning raudtee-ettevõtjate tegelikust olukorrast Eesti turul. Arutati võimalusi jätkata käbirääkimisi Venemaa ja Eesti raudteealase kokkuleppe sõlmimiseks, kus saaksid kajastatud ka mõlema riigi raudtee reformidest tulenenud muudatused. Leiti, et olemasolevad ajutised raudteelepingud, mis sõlm 90ndate esimesel poolel, on tänaseks seoses raudtee arenguga vananenud. Vahepeal on muutund nii Eesti kui ka Venemaa raudteevedude ja juhtimise süsteemid. Ministrid leidsid, et nüüd tuleks ette valmistada uued lepinguprojektid või senised kriitilise pilguga üle vaadata.
Ministrid leppisid kokku ekspertide koostöös ning järgmiste ministritevaheliste kohtumiste korraldamises Tallinnas või Peterburis.
<pilt2#fotod/Inimesed/Inimesed_S/savisaar_20_andras.jpg#600#401#Edgar Savisaar>

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele