Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saab tegi onu Samile maasturi
Saab astus tegelikult loogilise sammu konkureerimaks Audi, BMW, Mercedese, Volkswageni ja Volvoga - lisas oma mudelivalikule maasturi. Igati loogiline käik.
Välimus on uuel maasturil vägagi õnnestunud - ehtsaabilik.
Massiivne olek ja margile omase kauni joonega esipaneel jätavad kena mulje.
Suur kliirens võimendab maasturile iseloomulikku ilmet ja autosse astumine on mõnusalt kõrge. Ka sõites tajub auto meeldivalt kõrget olekut.
Selle auto sõiduomadustest ja mootorist rääkides peab endas vagusi hoidma väikest poissi, kes tahaks lehekülgede kaupa pajatada proovisõidumasinal olnud 5,3-liitrisest V8-mootorist, selle tõmbest ja sõjahüüdest, mille see gaasipedaali põrandasse surumisel vallandab. Need on märkimisväärsed näitajad ehk hea hulk hobujõude ja veoautokoormaga väändemomenti. Kõik see tagab muidu raskele maasturile korraliku kiirenduse ja suhteliselt januse oleku.
Kurvides käitub Saab üsna sõiduauto moodi ja päris ameerikalikult ennast ühe külje peale maha ei viska. Samuti pole ameerikalikku õõtsumist, mis mingil hetkel merehaigust tekitada võiks.
Mainimata ei saa küll jätta seda, et Eestile iseloomulikul teel hakkas auto suure kiiruse juures imelikult üles-alla raputama, nii et muutus võimatuks näha, kui palju spidomeeter näitab. Aga et selline kiirus pole meie teedel nii ehk naa lubatud, ei saa seda suureks miinuseks lugeda.
Natuke häiris automaatkäigukasti uimasus. Gaasipedaali põrandasse surumisel tuli "kerge kohvipaus" ja alles siis edastas V8-mootor oma hobujõud kõrvu paitava lärmi saatel ratastele. Sellega küll harjub ja tegelikult on käigukasti selline käitumine ka mõistetav, sest vaadake, millise hobusetalliga ta toime peab tulema!
Saab 9-7 X on ehtne linnamaastur, sest sellel puudub näiteks karmima maastikusõidu jaoks vajalik aeglusti. Küll saab temaga vajadusel hea kliirensi ja intelligentse nelikveo tõttu natuke liivas või kergematel mägedel hullata. Ka mootorit on autol piisavalt, et sikutada auto üles igast mäest, mis teel ette juhtub.
Interjööriga on aga hoopis teine lugu kui välimusega. On selgelt näha, kelle oma on Saab ja millel see maastur põhineb.
Saabi omanikuks on GM ja 9-7 X põhineb Chevrolet Trailblazeril. Sisu on ehtameerikalik - natuke nahka, natuke puitimitatsiooni ja natuke odavat plastikut. Iseenesest teeb selles koosluses istumine natuke kurvaks, sest see peaks ju Saab olema. Aga kus on Saabile iseloomulikud vidinad, nagu näiteks lennukis kasutatav kohtvalgusti ja topeltaknasirmid? Miski selles autos ei viita Saabi lennukitootja ajaloole. Tõsi, süütelukk on kahe istme vahel, nagu õigele Saabile kohane.