• OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 091,92
  • DOW 30−0,28%42 969,98
  • Nasdaq 0,24%19 961,07
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,29
  • OMX Baltic−0,08%300,34
  • OMX Riga0,55%893,41
  • OMX Tallinn0,2%2 062,42
  • OMX Vilnius−0,34%1 194,45
  • S&P 5000,00%6 091,92
  • DOW 30−0,28%42 969,98
  • Nasdaq 0,24%19 961,07
  • FTSE 100−0,46%8 718,75
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,29
  • 07.04.06, 12:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa kavandab Soome lahe äärde gaasitankerite sadamat

Gazprom ja Kanada nafta- ja gaasifirma Petro-Canada kavandavad Soome lahe äärde suurt maagaasiveeldamise tehast ning gaasitankerite sadamat.
Paar aastat tagasi alguse saanud idee sai täiendava hoo sisse pärast märtsis sõlmitud lepingut, vahendab Postimees Online ajalehte Taloussanomat.
Esialgsete kavade järgi peaks uus tehas ja sadam alustama tööd aastal 2010.Siiski pole Baltic LNG nime kandva tehase ja sadama asukoht Soome lahe ääres täiesti kindel. Leningradi oblasti ametivõimude sõnul on üks võimalikest asukohtadest Primorsk, kus juba praegu on naftasadam.
Teine võimalik variant on Peterburi lähedal asuv Jermilovskaja laht või Ust-Luuga sadam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kumbki firma kavandatavast sadamast eriti rääkida ei soovi. Gazpromi sõnul on isegi hankes osalevate firmade nimed veel lahtised. 'Selle aasta jooksul selgub, kes osalevad,' ütles Gazpromi pressiesindaja Denis Ignatjev.
Varem on ühe võimaliku huvilisena lipsanud läbi ka Briti energiakontsern BP.
Petro-Canada ja Gazpromi ühisprojekti elluviimine tooks kaasa tankerite liikluse suurenemise Soome lahel, kus lisaks naftatankeritele hakkaksid sõitma ka gaasitankerid.
Soome transpordiministeerium pole kavandatavast sadamast midagi kuulnud. 'Tankerite arvu suurenemine tähendab loomulikult võimalike riskide lisandumist,' tõdes transpordi- ja sideministeeriumi merendusnõunik Sirkka-Heleena Nyman.
Autor: Gert D. Hankewitz

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele