Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestist saab nii raudteeauto kui ka kommilaeva

    Ameerika Auto OÜ omanik Rasmus Schneider kinnitas Äripäevale, et tema juhitav ettevõte on kogu aeg tasapisi tegelenud sõiduvahenditele lisaseadmete tootmisega. Masinate välimuse kohandamine ja modifitseerimine on üsna levinud, kuna USAs ei pöörata sõiduvahendi välimusele piisavalt tähelepanu.
    Schneideri sõnutsi üritatakse Ameerika Autos sõidukite detailid integreerida just niimoodi, et auto pealispind näeks tänaval liikudes ikka auto moodi välja.
    Ameerika Auto valmistas Eesti Raudtee tellimusel Fordi mudelitest 250 ja 350 raudteefirmale hiidmaasturid, mis tegelevad juba 2003. aastast alates raudteel inspekteerimise ja hooldustöödega.
    Tehasest tellitud maasturitele paigaldati Ameerika Autos USAs toodetud lisaseadmed. Maasturite hüdraulika projekteerimine ja ehitamine toimus aga juba siinmail.
    Kolmele raudteel remonditöid tegevale Sisu E 11 veoautole valmistati Ameerika Autos telikud ning telikute komplektid. Tallinnas paigutati raudteel liikuvatele veokitele ka Ameerikast toodud kraana ja kastid. Sõidukite raam tugevdati ning sildade asukohad pandi paika juba tehases vastavalt eritellimusele.
    Rasmus Schneider rääkis, et kuna Eestis valmistatakse eritellimusel tehtavaid autosid väikestes kogustes, siis pole kasulik kõiki detaile kohapeal valmistama hakata - suurte tootmismahtudega tehasest tulevad varuosad lihtsalt odavamalt kätte.
    Pärnumaal tegutsevale ASile K-A Auto, mis on täpselt samamoodi Sisu E 11 veokeid raudteel liikumise jaoks ümber ehitanud, omistati juba 2001. aastal II astme valmistaja staatus. Sellest hetkest alates on firma valmistanud pealisehitusi sellistele automarkidele nagu Volvo, Mercedes-Benz, MAN, Iveco, Scania ja Sisu.
    K-A Auto juhataja Urmas Kiviselja sõnul võivad I astme staatuse saada vaid need autotehased, mis masinaid toodavad, kuid II astme valmistajad panevad sõidukitele peale vajalikud lisaseadmed, nagu näiteks furgoonid, kastid või kraanad.
    Eesti Raudtee teeameti projektijuht Indrek Varba sõnutsi oli hooldustöid tegevate hiidmaasturite ja Sisu E 11 veokite kasutusele võtmise vajalik selleks, et mitte tekitada hooldustööde ajal raudteeliikluses tõrkeid. Just selliste masinate kasutamise tingisid Eesti looduslikud iseärasused, mis takistavad tavamasinatel ligipääsu väga suurel alal. "Kuna raudtee ameeriklastest omanikel olid juba varasemast ajast kogemused vastava tehnika kasutamise osas, siis oli otsust lihtne teha," lisas Varba.
    Varem toiminud süsteemi kohaselt liikusid mitmemehelised grupid jalgsi mööda raudteeliini ja inspekteerisid rööpaid.
    Kui avastati remonti vajavaid raudteelõike, siis sõideti neid parandama dresiiniga, mis takistas liinil liiklust.
    Samuti vajavad dresiinid omaette depood ja nendega manööverdamine on tunduvalt keerulisem kui autode puhul.
    Praegu sõidetakse remontivajava raudteelõiguni maasturitega mööda maanteed. Rööbastele liigub auto alles siis, kui raudteelõik paikneb raskesti ligipääsetavas kohas, nagu seda on näiteks sood või tiheda metsaga kaetud alad. Muidu aga tehakse hooldustööd ära raudtee kõrval.
    Eelmise nädala teisipäeval andis Tartus paiknev Eurowesti furgoonitehas Kalevi kommivabrikule üle uue ratastel liikuva kommipoe, mis ehitati standardraamiga treilerile.
    Et ostjatel oleks mugavam pääseda müügiluugini, siis lisati treilerile kokkupandav käsipuuga platvorm ja trepid.
    Kommipoe katusele on võimalik paigutada 20ruutmeetrine välikohvik näiteks spordiürituste või muude sündmuste paremaks jälgimiseks.
    Kommilaeva valmistanud ettevõte AS Eurowest alustas tegevust 1991. aastal furgoonide ehitamise ja remondiga. Praeguseks on ettevõttest välja kasvanud Skandinaaviamaades arvestatavat turuosa omav furgoonitehas.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.