Maailma üks rikkamaid ja tuntumaid
investoreid Warren Buffett ütles märtsi alguses, et ajalehetööstus kaotab
internetifirmade ja teiste konkurentide tõttu jõudu ning hoiatas potentsiaalseid
ajalehetööstusse investeerijaid võimalike kaotuste eest.
Buffett teab, mida räägib, kuna on ajaleheäris osalenud juba 50 aastat või isegi kauem, kirjutas Äripäev. Sestap tunnistas ta, et head aastad on vist pöördumatult mööda saanud.
"Pea kõik leheomanikud on aru saanud, et nad kaotavad püsivalt pinda n-ö käsivõitluses muu meediaga," kirjutas investeerimisfondi Berkshire Hathaway juhatuse esimees oma iga-aastases raportis. "Pikkamööda rühivad esikohale kaabel- ja satelliittelevisioon ning internet. Ajalehed, nagu me neid tunneme ja teame, võivad tulevikus hoopis eksisteerimast lakata."
Ajaleheäri on Buffetti hinnangul väga tundlik osa reklaamiturust, mis omakorda on täis tihedat konkurentsi. Seetõttu seisavadki ajalehti kirjastavad firmad alati ohu ees kaotada tulusid ja publikut teises vormis meediakanalitele, nagu televisioon, raadio, kaabeltelevisioon või internet.
Buffetti kommentaar ilmus kuu aega pärast seda, kui New York Timesi aktsia tõusis ligi 4 protsenti spekulatsiooni peale, et Buffett asub aktsiaid ostma. Väärtusinvestorina tuntud investeerimisguru hinnangul ajalehti ostavad mittemajanduslikult mõtlevad, kodanikumeelsed inimesed.
New Yorgi osariigis kuulub Berkshire'ile The Buffalo News. Firma on ka Washington Posti suurim aktsionär 22 protsendiga.
Buffett jätkas pessimistlikult: pole reegleid, mis ei lubaks ajalehe tuluallikail kukkuda allapoole kulusid. Tegelikult on investeerimisspets muutuste eest meediaäris hoiatanud juba aastast 1991.
Toona rääkis ta oma investeerimisfondi aktsionäridele, et meediaäri on andnud märgatavalt vähem imepäraseid muutusi kui tema, meediatööstus või investorid lootsid. Buffetti meelest võib trüki- ja online-meedia koostöö siiski edu tuua ja nii ajalehtede viimset kohtupäeva kaugemale tõrjuda, kuid ikkagi on vohava kasumi aeg ajaleheäris möödas.