• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 13.04.07, 12:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Warren Buffett ostab raudtee

Maailma kuulsaim investor Warren Buffett on hiljuti 3 miljardi dollari ehk 35 miljardi krooniga ostnud 10,9% USA raudteeettevõttest BNSF.
Investeeringu tegi vanahärra ilmselt seetõttu, et Texases asuva BNSFi juhtkond suutis suurepäraselt saada hakkama 2004. aastal tekkinud olukorraga, kus Aasiast tuli meeletus koguses kaupa ja raudtee-ettevõtetel oli raske tähtaegadest kinni pidada, kirjutas Financial Times.
Ometi ei ole Buffett piirdunud vaid BNSFi ostmisega. Lisaks on ta investeerinud 1,4 miljardit dollarit (16,4 miljardit krooni) veel kahte raudteefirmasse, mille nimesid ei ole avaldatud.
New Yorkis asuva sõltumatu raudteeliikluse analüütiku Anthony Hatchi sõnul on praegu jõudsalt kasvamas mitmed transpordisektori osad, näiteks kemikaalide, teravilja ja söe transport. Lisaks on raudteed kasu lõiganud konkurentsist veoautodega. Viimased kasutavad rohkem naftasaadusi ning neid mõjutab seetõttu naftahinna tõus rohkem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veel üks põhjus praegu raudteesse investeerida on analüütikute sõnul I klassi raudteeühenduse populaarsuse tõus. Niisugused liinid olid viimati niivõrd populaarsed aastakümneid tagasi. Nüüd aga on nad tagasi ja toovad raudtee-ettevõtetele suurt kasumit. Väidetavalt ei ole raudteeäris juba 90 aastat nähtud nii suurt kasumlikkust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele