Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Avariiline auto jälle uueks

    Saabiga juhtus õnnetus: buss sõitis sellele ringteel ette nurka sisse, seejärel põrkusid küljed ja bussi ratas tegi Saabi tagatiiva lahti nagu plekist konservipurgi.
    Tehnotrend vaatas Saabi parandamist ASi Benefit kereremonditöökojas, kus plekksepad ja värvijad tegid puruksrebitud Saabist peaaegu uue auto. Töökoja juhataja Meelis Lehtla sõnul oli tegemist n-ö kerge raske õnnetusega, sest lops ise polnud küll suur, kuid auto kahjustused on sellised, mille kordategemine pole just odav lõbu.
    Lehtla sõnul toodi auto töökotta treileril, sest esirattasse saadud pauk oli nii kõva, et auto polnud võimeline sõitma. Esmalt võeti kahjustada saanud osad täielikult lahti ja tehti selgeks, mis autol täpselt viga on ja millised on remondimahud. Saadud teadmiste põhjal koostati kalkulatsioon. Hinnaarvestusse pannakse kas korralikud kasutatud varuosad, tarvikud või originaalvaruosad.
    Sellele mudelile oli korralikke kasutatud varuosi saada ja need ka külge läksid. Saabi omanik oli sellega nõus. Tihti on kasutatud osa panek kõige mõistlikum otsus, sest vanadele osadele on tehases tehtud korrosioonitõrje, mida teatud uutel osadel ja ammugi mitte tarvikutel pole, põhjendas Lehtla kasutatud osade valimist.
    Siinsel juhul õnnestus Benefitil saada kasutatud varuosadega tegeleva OÜ FenderNet kaudu Saabide sünnimaalt Rootsist parem tagaots, millelt oli hea juppe võtta. Lisaks tulid sealt kapott ja esitiib.
    Esmalt taastati kere kuju ehk venitati vigastatud osa välja, mis tähendab, et esimesed mittevigastatud punktid venitatakse mõõtu, et nad klapiksid kere joontega. Seejärel vahetati välja välimised vigastatud detailid.
    Alguses oli autol ette nähtud terve tagatiiva vahetus, kuid plekksepp avastas töö käigus, et seda pole siiski vaja, ja vahetas tiiva vaid vigastuste ulatuses. Saabi tagatiiva osa asendamine oli väga suur mõõtmine, sest eemaldatud osa tuli asendada millimeetri pealt samasugusega ja seda kolmes suunas. Pärast detaili asendamist tehti autole värvimise eeltööd. Tihtipeale tuleb keevituskohtadele teha lisaks tinasilumist, et aeglustada rooste tekkimist keevituskohale.
    Siis auto krunditi, siluti allesjäänud ebatasasused pahtliga ning seejärel värviti ja lakiti. Vahepeal lasti suruõhuga karpi sisse ka korrosioonitõrjevaha, mis kleepus pinna külge ning hiljem hangus ja jättis pinnale kilekihi. See ei luba keevituspinnale niiskust ega roostet.
    Lehtla kinnitusel pole auto tervise osas pea kunagi küsimus selles, kas auto on avarii teinud, sest enamik Eestisse toodavaid autosid on õnnetusse sattunud. Küsimus on hoopis selles, kuidas on auto korda tehtud.
    Odavates töökodades oleks selle auto tagatiib enam-vähem välja venitatud ja pooleteisesentimeetrise pahtlikihiga õiget nägu voolitud. Ei arvestata aga, kas tasuks töömehe kolme päeva tööraha tüki hinnaks arvestada ja mõlkis tiib lihtsalt korraliku osaga asendada.
    Pahtlikiht hakkab üsna pea pudenema. Lehtla sõnul pole pahteldamine paha, kuid seda tehakse enamasti hooletult ja odavate asjadega ning nii ei saa sealt ka midagi head tulla.
  • Hetkel kuum
Mait Palts: Eesti pealinn hakaku ettevõtjatega ühte jalga käima
Tallinna uus võim peaks looma püsiva koostöövormi pealinnas tegutsevate ettevõtjatega, kirjutab kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna uus võim peaks looma püsiva koostöövormi pealinnas tegutsevate ettevõtjatega, kirjutab kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Ekspress Grupp teenis ootuspärase kvartalikahjumi
Meediakontsern Ekspress Grupp teenis esimeses kvartalis ootuspärase kahjumi, kuid hoolimata majanduslikest raskustest plaanib jätkata dividendi maksmist, selgub börsiteatest.
Meediakontsern Ekspress Grupp teenis esimeses kvartalis ootuspärase kahjumi, kuid hoolimata majanduslikest raskustest plaanib jätkata dividendi maksmist, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Legolinn sai valmis, nüüd on golfi aeg. Eestist lahkunud Sami Seppänen elab investeerimisportfellist
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Roosaare ja Oolo osalusega Marienholmis kerkivad korterid otse Haapsalu merekaldale
Ettevõtted on hakanud julgemalt laenama
Ettevõtetele kuu jooksul antud pikaajaliste laenude ja liisingute maht kasvas aastaga, kõige rohkem kinnisvara- ja ehitusfirmadel, selgub Eesti Panga statistikast.
Ettevõtetele kuu jooksul antud pikaajaliste laenude ja liisingute maht kasvas aastaga, kõige rohkem kinnisvara- ja ehitusfirmadel, selgub Eesti Panga statistikast.