• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,09%5 659,09
  • DOW 30−0,32%41 235,37
  • Nasdaq 0,00%17 928,87
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,09%5 659,09
  • DOW 30−0,32%41 235,37
  • Nasdaq 0,00%17 928,87
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.08.07, 18:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus Audi A4 - suurem ja sportlikum.

Järgmise põlvkonna Audi A4 maailma esmaesitlus toimub 12. septembril Frankurti autonäitusel, auto jõuab müügisalongidesse 2007. aasta lõpul, teatas firma.
Muutused eelkäijaga võrreldes on suured ning uuenenud Audi A4 keskklassi sedaan ületab nii eelmist mudeliversiooni kui konkurente mõõtude, sõiduomaduste, tehnoloogiliste uuenduste kui mugavuslisade poolest. Uue A4-ja puhul on kasutusel rohkelt uuendusi ja lisavarustust, mis seni kuulus valdavalt kõrgema-klassi autode varustusnimekirjadesse.
Tähelepanuväärselt jõulise mootorivaliku kõige "väiksem" jõuallikas on 1,8 liitrine turbomootor 1.8 TFSI, mis sõltuvalt mootori konfiguratsioonist arendab 120 kuni 160 hobujõudu. Võimsaim bensiinimootor on 3,2 liitrine FSI V6, millel võimsust 265 hobujõudu ning mis kiirendab auto paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,2 sekundiga. Diiselmootoritest pakub Audi uue A4-ja varustusse kokku 3 kütusesäästlikku jõuallikat (2.0 TDI, 2.7 TDI ja 3.0 TDI), kokku viies erinevas võimsusastmes.
Uus A4 on suur ja avar auto. Võrreldes oma eelkäijaga on sedaani pikkus kasvanud 12 sentimeetrit ja on nüüd kokku 4,7 meetrit. Laiust on autole lisandunud 5,5 sentimeetrit, kuid kõige enam suurenenud mõõt on auto teljevahe. Lisandunud on ligi 17 sentimeetrit ning see on uue mudeli puhul nüüd 2,81 meetrit. Mõistagi avaldavad need näitajad enam kui olulist mõju reisijateruumi suurusele. Auto salong on nüüd 20 sentimeetrit pikem ja nii on näiteks uue A4 sedaani tagapingil istuja põlvedele tekkinud juurde 10 sentimeetrit lisaruumi. Kuna auto mootor on tänu uuele peaülekande konstruktsioonile liikunud esitelje suhtes tahapoole ning teljevahe on kasvanud, tähendab see ühtlasi auto juhitavuse ning teelpüsivuse uut taset.
Auto välisilmes on lisaks suurenenud gabariitidele ja LED-päevasõidutuledele uuendusena muutunud jõulisemaks auto esistange, millesse integreeritud spoiler rõhutab auto sportlikku iseloomu. Külgmised suunatuled on liikunud esitiibadelt küljepeeglitesse ning mootorikate on kasvanud maksimaalselt laiaks. Tagantvaates on eelkäijaga võrreldes kõige suurem visuaalne muutus aset leidnud tagatulede disainis, mis on uuel mudelil tunduvalt suuremad ja rõhutavad auto dünaamilisi kerejooni.
Nagu kõik Audi mudelid on ka Audi A4 saadaval ka nelikveolisena. Lisaks kuuekäigulisele manual-käigukastile on valikus multitronic automaatkäigukast esiveolisele versioonile ning tiptronic käigukast quattro® nelikveoga varustatud mudelitele. 1,8-liitrise turbomootoriga Audi A4 baashind jääb 420'000 - 450'000 krooni vahemikku.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele