• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,08%39 794,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,08%39 794,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • 23.10.07, 12:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Porschel roheline tuli Volkswageni ülevõtmiseks

Euroopa Kohus otsustas täna, et kuuekümnendatest aastatest pärinev Saksa seadus, mis takistab Euroopa suurima autotootja Volkswageni ülevõtmist, on illegaalne.

Nii on täna juba 31%ga Volkswageni suuromanikul Porschel roheline tuli kogu firma ülevõtmiseks. Porsche juht Wendelin Wiedeking on teatanud, et plaanib osalust Volkswagenis „oluliselt suurendada”, enam kui 50%le.
Euroopa Kohtus täna ümber lükatud seadus ei andnud ühelegi aktsionärile suuremat hääleõigust kui 20%, sõltumata osaluse suurusest. Seadus hakkas kehtima 1960. aastal, mil toonane riigifirma Volkswagen erastati. Saksamaa „ei suutnud põhjendada, miks selline positsioon on väikeaktsionäride huvide kaitseks vajalik,” ütles kohus tänases otsuses. Edasikaebamisele see rohkem ei kuulu. Veebruari algul ütles oma hinnangu andnud kohtujurist, et seadus „takistab kapitali vaba liikumist”.
Juba 2004. aastal manitses Euroopa Komisjon Saksamaa valitsust seda seadust muutma. 2005. aastal kaebas komisjon Saksmaa kohtusse, väites, et see teeb investoritele takistusi ning on samaväärne kuldaktsiaga, mida mõned riigid kasutasid oma monopolide kaitseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Volkswagen on Euroopa suurim autotootja ning 15 korda suurem kui Porsche. Porsche järel on Volkswageni teine suurim osanik Alam-Saksi liidumaa 20%ga.
Porsche suurim aktsionär on Ferdinand Piech, kes on omakorda Volkswageni juhatuse esimees.
Rootsi majandusleht Dagens Industri kirjutas läinud nädalal, et Euroopa Kohtu otsus ning Volkswageni ülevõtmine Porsche poolt on alles esimene samm sellele järgnevates ümberkorralduste jadas Euroopa autotööstuses.
Järgmiseks peaks tulema Scanialt, kus suurimateks investoriteks on Rootsi Wallenbergide perekond ning Volkswagen, ülevõtupakkumine Saksa veokitootjale MAN.
Kolmandas etapis müüvad Wallenbergide investeerimisfirma Investor ja Wallenbergide fondid oma osaluse Scanias.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele