• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,11%39 828,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,31
  • 10.01.08, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Strandberg: ühiskond vajab piitsa ja präänikut

Riigikogu liige ja erakond Eestimaa Rohelised esimees Marek Strandberg on kindel, et laisale ühiskonnale saab keskkonnasäästlikust õpetada piitsa ja prääniku meetodiga.
„Mina arvan, et võiks autodele üldse maksu peale panna! Kallim maks rohkem saastavatele autodele ja väiksem maks vähem saastavatele autodele. Nagu Soomes,“ rääkis Marek Strandberg keskkonna kaitseks rakendatavate maksude kehtestamisest ning lisas, et ühiskond vajab „piitsa ja präänikut.“
"Ma arvan küll," vastas Strandberg küsimusele, kas saastamise astmega proportsionaalne automaks paneks autoomanikke oma masinaid väiksemate ja keskkonnasäästlikumate autode vastu vahetama.
Näited Hummerit omavatest inimestest, keda nende enda sõnul saastemaks või automaks ei kõigutaks, rohelist ei veennud. Strandbergi sõnul on Eestis Hummeri omanikke väga vähe ja ülejäänuid, kellele ei meeldi oma raha raisata nagu Hummeri omanikele, paneks autodele kohaldatav maks väiksema ja säästlikuma masina kasuks otsustama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Automüüjate välja pakutud idee maksustada hoopis autotootjad, et nad keskkonda rikkuvaid autosi sootuks enam ei toodaks, polnud Strandbergi arvates hea mõte. Ta leidis, et sellisel juhul oleks tegemist tootele „tolli kehtestamisega“.
Marek Strandbergi arvates oleks autode maksustamine äärmiselt oluline ka sellepärast, et väiksemad autod, mis inimesed endale pärast maksustamist soetaks, rikuksid tunduvalt vähem teesid. Väikeste autode kiituseks ütles roheline, et need on tänapäeval mugavad, seega ei ole mõtet tuua ettekäänet, justkui suure auto sünonüüm oleks automaatselt mugavus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele