25. mai 2010 kell 15:56

Lõokene: turismitööstuses on head garantiid

Ükski teine tööstusharu ei ole tarbijale nii hästi garanteeritud kui turismitööstus, kuid ettevõtja peaks vastutama tagatiste olemasolu eest, märkis Reisieksperdi omanik ja tegevdirektor Sven Lõokene.

„See on tegelikult keeruline küsimus," vastas Lõokene päevaküsimusele, kuidas vältida TopToursi sarnaseid reisikorraldajaid. "Mida tarbijad teha saavad on see, et kontrollivad kõikidest erinevatest allikatest firma tausta – kui kaua firma on turul olnud, kes on firma omanikud, milline on omaniku käitumine seni olnud, kui suur on tagatis, kas see on käivet arvestades piisav sel juhul, kui firmaga midagi juhtub suudetakse reisijad tagasi tuua ja kompenseerida klientide ettemaksed," soovitas ta.

Lõokene märkis, et küsimus pole siin selles, et kas reisikorraldaja tagatisraha peaks suurem olema. "Tagatisraha suurus kui selline peab seaduse kohaselt olema piisav, et tuua tagasi kliendid, neid vajadusel majutada, tagastada ettemaksud ja pakettreiside kinkekaartide rahad."

"Ükski teine tööstusharu ei ole tarbijale nii hästi garanteeritud. Küsimus on pigem selles, et ettevõtja peaks vastutama selle eest, et need garantiid oleks igal ajahetkel olemas. Tagatisrahade tõstmine ei anna mitte midagi. Seaduses on nimetatud tagatisraha miinimum. Mingeid maksimummäärasid või õigeid määrasid seaduses ei ole, selle peab ikka ettevõtja ise arvutama," rääkis Lõokene.

 

Autor: Kadrin Karner, Katre Pilvinski

Hetkel kuum