• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.10.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas PRist tulu lõigata?

Eesti eraettevõtete tippjuhtide hinnangul on Eesti organisatsioonide suhtekorralduse kvaliteet hea. Kommunikatsiooniettevõte In Nomine viis 50-500 miljoni kroonise käibega ettevõtete seas läbi küsitluse, mille tulemusel saime kinnitust teadmisele, et paljud neist näevad kommunikatsiooniettevõttel peamiselt meediasuhetega tegeleja rolli.
Enamik vastanutest (valdavalt tippjuhid) on kasutanud ja kavatseb tulevikuski kasutada kommunikatsiooniettevõtte teenuseid pigem pressiteadete, artiklite koostamisel ja pressiürituste läbiviimisel. Kaks aastat tagasi viis In Nomine läbi samalaadse uuringu ja ka siis olid esikohal meediasuhted.
Suurem osa vastanuist leidis, et suhtekorraldus kujundab mainet (23%), lahendab meediaga seotud probleeme (17%) ja tutvustab tooteid-teenuseid (18%). Esikolmiku lähedale jäid ka suhtekorraldus kui avaliku arvamuse tundja (14%) ja reklaamikampaania toetaja (15%).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suhtekorraldajad armastavad end pidada strateegilistes juhtimisotsustes kaasarääkivateks mainekujundajateks, kelle hoolikalt planeeritud samme toetab igakülgne uurimine ja hindamine. Ometi näitab küsitlus, et tahetakse kasutada neid kommunikatsiooniteenuseid, mis on seotud lihtsalt meediasuhete korraldamisega. Nii täna kui ka homme soovitakse eelkõige meediatekstide koostamist, sündmuste korraldamist, kõneisiku meediasse pakkumist ja trükiste ettevalmistamist.
Võrreldes tänasega tahetakse tulevikus veidi enam ettevõtete sotsiaalmeedias esindamist, integreeritud kommunikatsioonikampaaniate, koolituste korraldamist ja sotsiaalpoliitilist suhtekorraldust ehk lobby-tööd.
Kommunikatsioonikulud jätab samaks enamik ettevõtjaist (73%), kuid 17% pigem suurendab kulutusi ja vaid 10% vastanuist soovib tuleval aastal kommunikatsioonikulutusi vähendada. Ligi 70% vastanutest on kasutanud kommunikatsiooniteenuseid ja neist omakorda 90% on sellega rahulolevad. Vastajad said jätta küsimuse juurde oma kommentaare. Toon neist mõned näited: "Ise tehtud ei ole kahjuks alati hästi tehtud - aga vajadus väike ja eelarved kitsad", "Välise suhtekorraldajaga läheb väga palju aega teemade selgeks tegemisele, sisemine suhtekorraldaja on enam-vähem asjadega kursis".
Üks vastajatest pidas aga suhtekorraldaja peamiseks rolliks jamade valgeks rääkimist. Küllap teadis vastaja isegi, et valetamine ja hämamine ei tee midagi paremaks, pigem vastupidi. Vale tapab nii ettevõtja enese kui ka suhtekorraldaja reputatsiooni. Hea uurimine ja planeerimine aitab niinimetatud jamasid vältida ja siis on vähem tõenäoline, et kriisi peab meediasuhetega kustutama. Kui ikka sihik on paigast ära, siis ei aita ju sellest, et sa tulistad kiiresti ja palju.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele