Kadrin Karner • 9. detsember 2010 kell 5:47

Pärjamäe: ära müü esimesele, müü parimale

Kõige olulisem on välja selgitada ettevõtte väärtus ja see, milles väärtus seisneb. Müüma ei pea mitte esimesele huvilisele, vaid parimale pakkujale, soovitas Mihkel Pärjamäe vastates küsimusele, kuidas müüa ettevõtet nii, et mitte petta saada.

"Kui plaan on müüa ettevõte ära, tuleb ettevõtte väärtus välja selgitada ehk teha kindlaks, milles see seisneb. Tavalise organisatsiooni väärtus ei ole ainult rahas – on tulevikuväärtus ja intellektuaalne- ja sotsiaalne kapital ning kliendid. Oluline on mitte müüa esimesele pakkujale või esimesel võimalusel, vaid otsida parimaid variante," rääkis koolitusfirma Invicta AS nõukogu liige ja meister-treener. 

Pärjamäe sõnul on müüja ülesanne eelkõige saada parimat hinda, ning see kas ostja seda maksab või ei, on juba tema vastutus. "Ei saa öelda, et müüja oleks teinud midagi valesti. Tema peab müüma maksimaalse hinnaga ja ostja peab ostma võimalikult odavalt," rääkis ta. Oluline on siinjuures ka asjaolu, kas müüja plaanib jääda ise seotuks ettevõttega või mitte, selgitas Pärjamäe ning lisas, et kui ei, siis miks mitte püüda just maksimaalset hinda.

Hetkel kuum