• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,56%5 783,46
  • DOW 300,9%42 460,39
  • Nasdaq 0,48%18 270,35
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,09
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,56%5 783,46
  • DOW 300,9%42 460,39
  • Nasdaq 0,48%18 270,35
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,09
  • 04.01.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas Aasia partnerile korrektselt visiitkaarti ulatada

Üha enam Eesti firmasid on rahvusvahelistumas, maailm muutub aina väiksemaks. Rohkem Eesti ärijuhte käib ärireisidel Aasias, et leida uusi kliente, välisinvesteeringuid või täiendavaid turge; samas külastavad Aasia ettevõtjad Eesti firmasid.
Edukas äritehing võib sõltuda väga erinevatest põhjustest, kuid Aasia partneri puhul võib esimene samm eduka tehinguni tuleneda kultuurilisest tundlikkusest ja austusest, mis hõlmab midagi nii tähtsusetut nagu visiitkaardi etikett.
Visiitkaart on tähtis! Paljude eestlastega töötanud Hiina ettevõtjate ja ametnike kirjelduste kohaselt "ei näi Eesti partnerid hoolivat visiitkaartide vahetamisest, nad lihtsalt ulatavad selle sulle või isegi viskavad lauale."
Mõned neist võtavad kaardi vastu ühe käega ja mõned võtavad selle vastu seda vaatamata. Pärast kaardi vastuvõtmist panevad mõned neist selle püksitaskusse ja mõned isegi mängivad sellega vestluse ajal või teevad sellele märkmeid. See paneb meid end tõeliselt veidralt tundma ja nende tegevuse siiruses kahtlema.
Enamik eestlasi näeb visiitkaartide vahetamist kui mitteametlikku tutvustavat tegevust ega omista sellele erilist tähendust. Nii ei ole see aga Aasias. Nagu paljusid äritoiminguid, nähakse visiitkaartide vahetamist seal ametliku protsessina, mille reegleid tuleb austada ja järgida. Hiinas peetakse visiitkaarti isegi inimese välimuse sümboliks. Välimus on Hiina rahvusliku isikupära oluline komponent. Hiinlased on välimuse loomise ja säilitamise suhtes äärmiselt tundlikud ühiskondliku ja ärielu kõigis aspektides.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele