Erinevate elukutsete professionaalidele mõeldud sotsiaalvõrgustik LinkedIn plaanib aktsiate esmaemissiooniga koguda vähemalt 175 miljonit dollarit, mis võib avada teiste tuntud sotsiaalvõrgustike börsile tuleku väravad.
Eile USA Väärtpaberikomisjonile esitatud IPO avaldus tähendab, et praeguseks 8aastane firma võib avalikuks saada kolme, nelja kuu pärast, kui mingeid tõsisemaid probleeme ei ilmne, vahendab AP.
IPOBoutique'i juhi Scott Sweeti sõnul võib LinkedIni IPO olla üks enim oodatuid aktsiate esmaemissioone pärast 2007. aasta WMware'i. Toona kogus firma 900 miljonit dollarit ning esimese päeva lendas firma aktsia 70% üles.
LinkedIni IPO on seda tähtsam, kuna eduka emissiooni korral võidakse innustada teisi kiiresti kasvavaid internetifirmasid tulema börsile. Tõenäoliste kandidaatide hulka arvatakse online kuponge pakkuva Grouponit, kes lükkas tagasi Google'i 6 miljardi dollarilise ülevõtmispakkumise läinud aastal.
Lisaks võib börsile tulla veebimänge tegev Zynga, säutsumisteenust pakkuv Twitter ning sotsiaalvõrgustike fenomen Facebook, kes juba on viidanud faktile, et IPO-paberid esitatakse enne järgmise aasta aprilli kuu lõppu.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Kätte on jõudnud aeg, kus investorite huvi on nii suureks läinud, et veebiettevõtteid viiakse üksteise järel börsile, rääkis riskikapitalist Allan Martinson.
Ehkki LinkedIn on tegelikult niššitoode, on firma täiesti tõsine tegija ning tal on võimalus börsil läbi lüüa, ütles riigikogu liige, ASi Rate Solutions looja Andrei Korobeinik.
Just sotsiaalvõrgustike turuväärtused on täna muude tehnoloogia valdkonna firmadega võrreldes kordades suuremad, kinnitas internetiärimees Jüri Kaljundi.
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.
Viimased uudised
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele