Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turistilõksuna jätkates Eesti kaugele ei purjeta

    Eesti on tänavu saanud palju rohkem Euroopa kaardile kui varem. Põhjuseks on euroalasse kuulumine. Pärast 1. jaanuari on kõik uuringud, mis meiega varem ei arvestanud, olnud sunnitud meid lülitama 17 euroala riigi hulka, mida analüüsida. Saime jälle natukene suuremaks ja tähtsamaks - audiitorfirma Ernst & Youngi ja Oxford Economicsi uuringust Eurozone Forecast selgus, et Eestis on lähiaastatel euroala kõige kiiremini kasvav majandus.
    Ühest küljest aitab me majandusele tuult purjedesse puhuda eksport, teisest küljest turism, mille rollist majanduskasvus on palju räägitud. Turistid toovad Eestisse "värsket" raha ja me võime tegelikult öelda, et turismiraha on samaväärne ekspordiga - see tuleb väljast riiki sisse, kuigi tehing toimub Eestis. Majanduskasvu algfaasis tasub mõelda, mida me saame teha selleks, et seda raha tuleks Eestisse võimalikult palju.
    Eesti peamine häda on see, et me oleme liiga "tavalised". Muidugi on meil hea meel, kui meie majandus kasvab euroalas kõige kiiremini, kuid kui Eesti president teeb Rootsi riigivisiidi, ei huvita see Rootsi meediat kuigi palju. Kui isegi presidendi riigivisiit ei ole põhjuseks Eesti kui lähinaabri laiemaks tutvustamiseks, mis siis veel?
    Mida inimesed Eestist otsivad? Turistidel peab olema Tallinnas ja Eestis midagi teha. Vaatamisväärsused on olulised, meelelahutus on oluline, kaubandus samuti. Lihtsad asjad. Meil on kõik kolm heal või vähemalt rahuldaval tasemel, kuid erakordset on vähe.
    Tuhala nõiakaev ajab üle korra aastas ja sedagi mitte igal aastal. Laulupidu on tore, aga kas Euroopa suurte reisijate, nt sakslaste jaoks, kes maailmas reisimisele kõige enam raha kulutavad, on sellest küllalt? Laulupidu ei ole samuti igal nädalavahetusel. Kas Viru Keskuses on midagi unikaalset - kas me leiame sealt kaubamärke, mida nt Helsingis ei ole? Ja õlu on kallis mitte ainult Raekoja platsil, vaid ka kõigis teistes kohvikutes ja restoranides - eurooplase jaoks, kes hindab säästlikku meelelahutust ning odavaid riideid (mida Eestist leida pole).
    Aga olgu. Kritiseerida pole mõtet. Tuleb mõelda, mida teha saame. Tegelikult tuleb teha kõike, mis Eestit huvitavamaks ja atraktiivsemaks muudab. Meremuuseumi vesilennukite angaarid on maailmas esimesed ja erakordsed. Selliseid vaatamisväärusi, mida teistel pakkuda ei ole, tuleb arendada ja reklaamida. Nii kõva häälega, kui vähegi saab. Eestit on vaja rohkem ja rohkem tutvustada. Ühest küljest hurjutame Evelin Ilvese kübaravalikut, kuid teisest küljest ei oska me näha, et veidi särtsu on ainus, mis võimaldab muul maailmal meid märgata ja huvitav olla.
    Eesti peab välismaailmale meeldima! Edukaks ei osutu mitte need, kes oskavad kõike väga hästi, vaid need, kes suudavad meeldida. See on ühest küljest anne, kuid teisest küljest ka töö. Meile võib ju kohv maitseda, aga meile ei meeldi, kui selle hind on kaks korda kõrgem kui kõrval kohvikus, kus ka teenindus on parem.
    Tallinna vanalinn on meie jaoks Eesti legendaarseim vaatamisväärsus. Kuid ka seal on märgata väsimuse märke. Igal aastal need samad välikohvikud ja kirumisväärsed hinnad, mille lõksu isegi soomlased järjest ja järjest sattuda ei taha.
    Ka eestlased armastavad siunata välismaiseid turistilõkse, mille äriidee on üles ehitatud sellele, et klient sinna enam kunagi tagasi ei tule. Saab ühe korra petta, mis siis. Eestile selline turismiäri mudel aga ei sobi, sest meil on väga palju külalisi, kes tuleks jälle ja jälle.
    Tallinn 2011 korraldatava külalislahkuse koolitusprogrammi raames käidi välja mõte, et Eesti võiks olla Euroopas tuntud kui kõige külalislahkema teenindusega riik. Väärt eesmärk, aga minna on selle suunas veel palju. Samas näitas massiline huvi sellise koolituse vastu, et Eestis mõeldakse teenindaja suhtlemise ja suhtumise kaudu teenindusasutuse väärtuse tõstmisele.
    Eesti turismile suunatud äritegevus peaks suutma oma külalistele nii väga meeldida, et nad tahaksid siia tagasi tulla. Et siin oleks huvitavad ja arenevad vaatamisväärsused, püüdlikud teenindajad kohvikutes ja restoranides, suur ja eripärane valik kaubanduses ning mõistlikud, pigem soodsad hinnad. Marginaalile keskendumine võib raha teenimise võimet hoopis pärssida - ka Eestis võivad suuremad mahud anda palju parema tulemuse.
    Majandusbuumi kõrghetkedel oli Eesti tavaline turistilõks, mis ei suutnud pakkuda külalistele erakordseid elamusi. Nüüd tuleks aga kogemusest õppida ja ehitada ka majandus elamuste ümber - siis on langused pehmemad ja kasv kiirem.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Majanduslangust trotsides neljapäeval Balti börsiindeksid tõusid
Ehkki värske statistikaameti kiirhinnangu kohaselt Eesti sisemajandus kahanes esimeses kvartalis, siis Tallinna börsile see negatiivselt ei mõjunud: Balti koondineks tõusis +0,13%, Tallinna börs edenes +0,24%, Riia turg kerkis +0,32% ning Vilniuse börs lisas +0,3%.
Ehkki värske statistikaameti kiirhinnangu kohaselt Eesti sisemajandus kahanes esimeses kvartalis, siis Tallinna börsile see negatiivselt ei mõjunud: Balti koondineks tõusis +0,13%, Tallinna börs edenes +0,24%, Riia turg kerkis +0,32% ning Vilniuse börs lisas +0,3%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.