Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tasuta elektriautosid ei ole olemas - isegi poole hinnaga

    Mitte ei saa aru, kas elektriautode hullus tuleb sellest, et oleme "diivani seest" avastanud tasuta elektri, või sellest mõnusast tasuta tundest, mis tekkis, kui saime justkui tasuta oma saasta kvoodi müügist 500 elektriautot?
    Esialgu igavesti jumekas tehing, kuid järele mõeldes ei anna minul kui arveametnikul pulgad kokku, tehing tundub rohkem selline 90ndate ärimehe mudel, et kahega ostan, neljaga müün. CO2 kvoot on üldse üks vahva väljamõeldis ehk ebaõnnestunud regulatsiooni õnnestunud teisendus rahaks. Selline õiguse saastata õhku rohkem kui teised regulatsioon kaubaks ja rahaks. Kas me saame maailma puhtamaks selliste kvootide müügiga? Või tuleks müügiaktsiooni käsitleda kui kompensatsiooni mitteõiguse eest hingata puhast õhku?
    Kuid õhu müük ehk mitte millestki tekitatud millegi müük on väga elegantne. Selle müügiga on vahel ka nii, et kui müüd "ei midagit", saad vastu ka "ei midagit" ehk seda, mida tegelikult ei vaja. Kuna "ei midagi (kvooti)" müüakse suurtele tootjatele/saastajatele, siis on harilikult neil ka mitu "ei midagit (vastukaupa)" suures hulgas. Muidugi on parem saada vastu midagigi, kui mitte müüa ja saada mitte midagi.
    Ärgem unustagem, et elektriauto ei muuda keskkonda puhtamaks. Reostus tekib lihtsalt teises kohas ehk seal, kus elektrit/akusid toodetakse, ja seal, kus selle tootmisest/utiliseerimisest tekkiv suits/heide maha langeb. Seega paikneb saaste vaid ringi tiheda asustusega linnast mitte nii tiheda asustusega kohta. Hea seegi.
    Kuid tuua ninarätisuurusele turule 500 autot on umbes seitse sabaga protsenti meie autoturust, mis tähendab justkui ettevõtjatel automüüjatel, pankuritel, liisijatel jääb 500 auto tulu saamata. No nii hull see asi ilmselt ei ole, vaevalt riik praegusel kitsal ajal sotsiaaltöötajatele nii palju autosid ostaks, siiani räägime vaid vajadusest.
    Kokkuvõttes inimlik ja hoolitsev samm, kuid … Inimesekene on juba selline, kes harjub kiiresti hüvedega ja siis hakkab neid nõudma. Mind jääb siinjuures painama, kas head tegemise plaan on juba järgnevatesse eelarvetesse sisse kirjutatud püsikuluna, mil "tasuta" autod tuleb välja vahetada tasumist vajavate autode vastu?
    Teine huvitav idee oli müüa elektriautosid elanikele, aga et need nii kallid on, maksab riik poole kinni. See versioon oleks eriti elegantne. Riik saab tasuta elektriautod, kuid inimene maksab sellist hinda, mille eest ta võiks osta jaemüügist Toyota Avensise, Ford Mondeo, WV Golfi või Santa Fe, mis pole tasuta, millele riik lisab justkui tasuta 18 000 eurot, meie kõigi raha, mis pole samuti tasuta. Kas keegi sai midagi tasuta?
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Hiina aktsiad tegid tugeva tõusu keset majanduslanguse lähenemise hirmu
Aasia aktsiad tõusid neljapäeval, mida toetasid enim Hongkongi ja Hiina aktsiad keset kasvavat optimismi seoses COVIDi-piirangute leevendamisega maailma suuruselt teises majanduses, isegi kui hirm majanduse aeglustumise ja mure Föderaalreservi intressimäärade tõusu pärast püsib.
Aasia aktsiad tõusid neljapäeval, mida toetasid enim Hongkongi ja Hiina aktsiad keset kasvavat optimismi seoses COVIDi-piirangute leevendamisega maailma suuruselt teises majanduses, isegi kui hirm majanduse aeglustumise ja mure Föderaalreservi intressimäärade tõusu pärast püsib.
Martin Kõdar: investeeri jätkusuutlikusse, aga ära pane raha ainult ühele energiaallikale
Tänapäeval on jätkusuutlikkuse strateegiata võimalikud üksnes lühiajalised äriprojektid, ent investeerides tuleb vältida üht levinud viga, kirjutab BaltCapi juhtivpartner Martin Kõdar.
Tänapäeval on jätkusuutlikkuse strateegiata võimalikud üksnes lühiajalised äriprojektid, ent investeerides tuleb vältida üht levinud viga, kirjutab BaltCapi juhtivpartner Martin Kõdar.
Minu kaks aastat iduinvestorina: suurem osa rahast on läinud
Ma olen nüüdseks olnud kaks aastat ingelinvestor! Hip-hip-hurraa! Sellega on hea aeg vaadata, kuidas läheb mu iduinvesteeringutel, millega olen seni kaotanud kaks kolmandikku oma sissepandud rahast.
Ma olen nüüdseks olnud kaks aastat ingelinvestor! Hip-hip-hurraa! Sellega on hea aeg vaadata, kuidas läheb mu iduinvesteeringutel, millega olen seni kaotanud kaks kolmandikku oma sissepandud rahast.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Rannarootsi lihatööstus saab uued juhid
Tänasest asuvad Maag gruppi kuuluva Rannarootsi Lihatööstuse ASi juhatuse liikmete kohale Sven Sooman ja Karmo Aksel. Senine juht Silver Kaur lahkub nii Rannarootsi lihatööstuse kui Maag grupi juhatusest, teatas ettevõte.
Tänasest asuvad Maag gruppi kuuluva Rannarootsi Lihatööstuse ASi juhatuse liikmete kohale Sven Sooman ja Karmo Aksel. Senine juht Silver Kaur lahkub nii Rannarootsi lihatööstuse kui Maag grupi juhatusest, teatas ettevõte.
Riik jätkab koostööd Tallinkiga sõjapõgenike majutamiseks
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Valitsus eraldas toimetulekuks lisaraha
Valitsus otsustas täna, et eraldab omavalitsustele täiendavalt toetusfondist 4 miljonit eurot toimetulekutoetuse ja rahvastikutoimingute järsult suurenenud kulude katmiseks.
Valitsus otsustas täna, et eraldab omavalitsustele täiendavalt toetusfondist 4 miljonit eurot toimetulekutoetuse ja rahvastikutoimingute järsult suurenenud kulude katmiseks.

Olulisemad lood

Linn blokeerib ettevõtjate plaanid Rail Balticu jaoks kaevandusi rajada "Meie elanikud ei taha seda!"
Maardu linnavalitsus ei anna ettevõtetele luba linnas geoloogilisi töid teha, selgitades, et elanikud on mürast, tolmust ja porist väsinud. Üks ettevõtetest, kellele ära öeldi, peab otsust poliitiliseks punktivõtuks.
Maardu linnavalitsus ei anna ettevõtetele luba linnas geoloogilisi töid teha, selgitades, et elanikud on mürast, tolmust ja porist väsinud. Üks ettevõtetest, kellele ära öeldi, peab otsust poliitiliseks punktivõtuks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.