Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tasuta elektriautosid ei ole olemas - isegi poole hinnaga

    Mitte ei saa aru, kas elektriautode hullus tuleb sellest, et oleme "diivani seest" avastanud tasuta elektri, või sellest mõnusast tasuta tundest, mis tekkis, kui saime justkui tasuta oma saasta kvoodi müügist 500 elektriautot?
    Esialgu igavesti jumekas tehing, kuid järele mõeldes ei anna minul kui arveametnikul pulgad kokku, tehing tundub rohkem selline 90ndate ärimehe mudel, et kahega ostan, neljaga müün. CO2 kvoot on üldse üks vahva väljamõeldis ehk ebaõnnestunud regulatsiooni õnnestunud teisendus rahaks. Selline õiguse saastata õhku rohkem kui teised regulatsioon kaubaks ja rahaks. Kas me saame maailma puhtamaks selliste kvootide müügiga? Või tuleks müügiaktsiooni käsitleda kui kompensatsiooni mitteõiguse eest hingata puhast õhku?
    Kuid õhu müük ehk mitte millestki tekitatud millegi müük on väga elegantne. Selle müügiga on vahel ka nii, et kui müüd "ei midagit", saad vastu ka "ei midagit" ehk seda, mida tegelikult ei vaja. Kuna "ei midagi (kvooti)" müüakse suurtele tootjatele/saastajatele, siis on harilikult neil ka mitu "ei midagit (vastukaupa)" suures hulgas. Muidugi on parem saada vastu midagigi, kui mitte müüa ja saada mitte midagi.
    Ärgem unustagem, et elektriauto ei muuda keskkonda puhtamaks. Reostus tekib lihtsalt teises kohas ehk seal, kus elektrit/akusid toodetakse, ja seal, kus selle tootmisest/utiliseerimisest tekkiv suits/heide maha langeb. Seega paikneb saaste vaid ringi tiheda asustusega linnast mitte nii tiheda asustusega kohta. Hea seegi.
    Kuid tuua ninarätisuurusele turule 500 autot on umbes seitse sabaga protsenti meie autoturust, mis tähendab justkui ettevõtjatel automüüjatel, pankuritel, liisijatel jääb 500 auto tulu saamata. No nii hull see asi ilmselt ei ole, vaevalt riik praegusel kitsal ajal sotsiaaltöötajatele nii palju autosid ostaks, siiani räägime vaid vajadusest.
    Kokkuvõttes inimlik ja hoolitsev samm, kuid … Inimesekene on juba selline, kes harjub kiiresti hüvedega ja siis hakkab neid nõudma. Mind jääb siinjuures painama, kas head tegemise plaan on juba järgnevatesse eelarvetesse sisse kirjutatud püsikuluna, mil "tasuta" autod tuleb välja vahetada tasumist vajavate autode vastu?
    Teine huvitav idee oli müüa elektriautosid elanikele, aga et need nii kallid on, maksab riik poole kinni. See versioon oleks eriti elegantne. Riik saab tasuta elektriautod, kuid inimene maksab sellist hinda, mille eest ta võiks osta jaemüügist Toyota Avensise, Ford Mondeo, WV Golfi või Santa Fe, mis pole tasuta, millele riik lisab justkui tasuta 18 000 eurot, meie kõigi raha, mis pole samuti tasuta. Kas keegi sai midagi tasuta?
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Metsamajandajad metsanduses pikka plaani ei näe
Erametsandajate jaoks pole suurim probleem mitte majanduse langus või vähenenud nõudlus puittoodete järele, vaid riikliku metsanduspoliitika ettearvamatus.
Erametsandajate jaoks pole suurim probleem mitte majanduse langus või vähenenud nõudlus puittoodete järele, vaid riikliku metsanduspoliitika ettearvamatus.