Hoolimata investeerimiskonto süsteemi üllast ideest ja mõttest on väärtpaberitehingute deklareerimine külvanud investorite seas viimastel nädalatel üksjagu segadust.
"Üldjoontes mulle süsteem isegi meeldib, aga probleemiks on see, et inimesed peavad selle endale ise selgeks tegema," räägib LHV maaklertegevuse juht Alo Vallikivi. "Kui varasemalt oli suur vastutus pankadel, kes valmistasid ette maksuaruanded, siis nüüd on vastutus lükatud eelkõige investori õlgadele. On tehtud väike samm USA maksusüsteemi poole, kus lihtsuse asemel on tulnud vajadus maksujuristi kasutamise järele."
Kui eelnevatel aastatel oli aktiivsetel investoritel võimalus kõik oma aasta jooksul tehtud tehingud kanda tänu nn. investeerimisraportitele deklaratsioonis vaid ühele reale, siis nüüd tuleb kõik raha sisse- ja väljamaksed kanda ajalises järjekorras eraldi reale. Kuna väljamaksena tuleb arvesse võtta kõik igakuised väärtpaberikonto haldustasud, siis sisuliselt tähendab see väärtpabereid omava passiivse investori jaoks vähemalt kahteteist kannet.
Veelgi ajamahukamaks ja keerulisemaks on investoril sissemaksete deklareerimine.
Nimelt seaduse alusel saab sissemaksena kajastada ostu- ja müügitehingute teenustasud juhul, kui need on makstud tekkinud kasumi arvelt. Kuidas seda investeerimiskonto juhendi punkti mõista, ei tea aga täpselt pangadki.
Aktiivsel investoril tuleb seega tuludeklaratsioonis täita kümneid, kui mitte sadu ja tuhandeid sissemakeste ridu. Esiteks võib selline käsitöö võtta vabalt terve nädalavahetuse ning teisalt võib deklaratsiooni tulla suure tõenäosusega sisse ka apse ja vigu."See on tõesti segane teema ja tuleks palju selgemaks kirjutada, mis tingimustel seda (teenustasud sissemakseks kanda - toim.) ikkagi on võimalik teha. Meie klientidelt on tulnud üksikuid selleteemalisi küsimusi ja tundub, et tegemist on nö edasijõudnud investeerimiskonto süsteemi kasutajaid erutava teemaga," märgib SEB pressiesindaja. "Tavainvestoril on esialgu investeerimiskonto süsteemi kasutamine nii võõras, et ta ei oska sellistele nüanssidele veel tähelepanu pöörata."
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.
Enimloetud
5
Puudu on nii valuutast, tööjõust, tarbekaupadest kui veduritest
Viimased uudised
Turul on laokil kolmandik triljonist
Inimesed, keda kuulates jääksid kõik otsused tegemata
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele