Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olerex: kütuseturismi saab piirata, kuid mitte kaotada

    Eesti ja Venemaa piiril kohtuvad kaks kütuseturu mõistes täiesti vastandlikku maailma. Seetõttu on võimalik kütuseturismi vaid piirata, mitte kaotada, arvab Olerexi turundusjuht Antti Moppel

    Vastavalt Euroopa Liidu nõuetele kehtivad Eestis kütustele väga ranged kvaliteedinõuded ja kõrged aktsiisimäärad, selgitas Moppel. Venemaa kvaliteedinõuded on seevastu leebemad ja maksumäärad väiksemad ning ka kütusehinnad Venemaal ja Eestis on väga erinevad.
    "Tänase seisuga on kütus Venemaal keskmiselt poole odavam kui Eestis. Tänased kütusehinnad Pihkva oblastis on: bensiin 95 - 0,7189 € ja diislikütus - 0,7088 €," täpsustas Moppel.
    "Nii suur hinnavahe tekitab loomulikult nn "kütuseturismi", mis on Eesti-Vene piiril toiminud juba aastaid ja millega arvestavad kütusefirmad mõlemal pool piiri," lisas ta. "Eesti poolel tegutsevad kütusemüüjad arvestavad piirkonda investeeringuid planeerides, et kütuste müügimahud piiriäärsetes maakondades on kütuseturismi tõttu madalamad. Vastupidiselt Eesti poolele rajavad Vene suured jaemüüjad Surgutneftegas, Lukoil ja PTK aktiivselt oma tanklaid kõigi piiripunktide vahetusse lähedusse, et kütuseturismilt teenida."
    Moppel lisas, et OSPA andmetel imporditi Eestisse 2011. aastal ametlikult 350 000 tonni mootoribensiine. Kui riigikontrolli eeldused vastavad tõele, peaks kütuseturismi teel toodama Eestisse lisaks 24 500 tonni mootoribensiine.
    "Meil on raske anda hinnangut kütuseturismi ulatusele riiklikul tasandil, kuid Olerexi jaamades Ida-Virumaal ning Võru-ja Põlvamaal tunnetame ja arvestame kütuseturismi mõjuga. Elektroonilise piirijärjekorra sisseviimisel näiteks suurenes meie piiriäärsete jaamade müügimaht tuntavalt," kommenteeris Moppel.
    Olerexi turundusjuhi hinnangul vettpidavat vastust küsimusele, kuidas kütuseturismiga võidelda, pole seni leitud ei Eestis, Euroopa Liidu idapiiril tervikuna ega ka Euroopa Liidu liikmesriikide vahel. Euroopa Liidus on näiteks Luksemburg tuntud naaberiikidest tunduvalt odavama kütuse poolest. Seetõttu on Luksemburgi rajatud Euroopa suurimad tanklad, mille müügimahud kujunevad konkurentsitult Euroopa suurimateks.
    "Eesti-Vene piiril on kütuseturismi võimalik piirata, mitte kaotada. Üheks võimaluseks on piirata auto piiriületuste arv ühele korrale ööpäevas," arvas Moppel. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.