• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,8
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,8
  • 01.10.13, 10:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Simmermann: soomlane küll tunnelis ei sõida

 Eesti Raudtee eksjuht Kaido Simmermann suhtub Tallinna-Helsingi tunnelisse skeptiliselt. Mida me seal vedama hakkame, kes kulud katab, küsib ta.
„Soomlane tahab ju õlut juua ja aknast välja vaadata,“ rääkis Simmermann. „Miks peab ta istuma pool tundi pimedas rongis ja tulema kuskil Maardu või Viimsi kandis rongiga maa alt välja, et siis hakata Tallinna poole kolistama? Nemad sõidavad raudselt laevaga edasi. Mina küll ei usu, et suur osa soomlasi seal tunnelis sõitma hakkaks. Kui neil kiire oleks, siis tuleksid nad lennukiga üle.“ Küll aga usub Simmermann, et tunnelit kasutaksid Eestist Soome tööle käivad eestlased.
Kaupu vedada ei ole meil Tallinna ja Helsingi vahel Simmermanni sõnu nii palju, et see ära tasuks. „Ja kes need kulub katab? Ma ei saa aru, kust on võetud ehituskulu 1-4 miljardit. Sama pikad tunnelid Euroopas maksavad sadu miljardeid eurosid. Ja see tuleks veel vee alla.“
Simmermann selgitas, et ohutusnõuded, mis kehtivad reisijateveo kohta meretunnelites, on väga kõrged. „Soomlastel on muidugi kogemus graniidi sisse tunnelite ehitamisega, tehnoloogiliselt on nad valmis,“ möönis ta. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Simmermann lisas, et kui teha tunnel ära ja ühendada Rail Balticuga,siis jääksid Tallinna laokompleksid ja sadamad tööta. „Siis pannakse kaup peale Soomest, see läbib Tallinna transiidina ja ongi kogu lugu. Meie lootused mingit tööd teha või teenust pakkuda luhtuvad.“
Helsingi linnapea Jussi Pajunen ütles viimati Äripäevale, et Helsingi-Tallinna tunneli idee teokstegemisest saab realistlikumas võtmes rääkida alles siis, kui Rail Baltic valmib. Helsingi ja Tallinna ühendava tunneli idee soojendas septembri lõpus Äriplaani konverentsil üles investor Joakim Helenius.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele