Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Linnamaasturid vallutasid turu
Eelmise aasta uute sõidukite müügi 3 märksõna on Honda CR-V, Toyota ja linnamaastur.
Igal aastal käib uute sõiduautode müügis võidujooks nagu olümpiamängudel: kes saab esimeseks? Sedapuhku kordas uus Honda CR-V oma viie aasta tagust sooritust, tõustes Eestis uute sõiduautode müügis liidrikohale. Tõsi, toonase 1477 auto suuruse aastamüügini uus neljanda põlvkonna mudel ei küündinud, kuid lõpptulemuseks jäänud 911 autot oli siiski piisav, et edestada veenvalt teisele kohale jäänud uut Škoda Octaviat.
Viimasele võib alanud aastal aga ennustada juba üpriski kindlat võitu. Seda näitas juba lõppenud aasta teine pool, mil kuumüükides polnud Octaviale enam vastast. Nüüdseks on kohal kogu mudelivalik, isegi sportliku RS-i leiab hinnakirjast, rääkimata populaarsest universaalkerega mudelist.
Kolmas koht kuulus taas linnamaasturile, Nissan Qashqaile, mis samuti tõotab alanud aastal kujuneda uue mudelipõlvkonna müügile saabudes tõeliseks müügihitiks. Sellele annab kinnitust kasvõi eilne uudis, milles teatati, et uus Nissan Qashqai on juba pälvinud esimese suurema tiitlivõidu: What Car? Aasta Auto 2014. Meie müügisaalidesse on oodata teda juba kuu aja pärast ning baashindki saab tal olema igati ahvatlev: alates 16 990 eurost.
Kümne enimmüüdud mudeli seast leiab aga kõige enam Toyotasid: Avensis neljas, Auris viies, RAV4 kaheksas. Ning otse loomulikult oli Toyota taas võitmatu markide lõikes: ühtekokku 2461 autot, mis edestab teisel kohale jäänud Škodat tervelt 678 autoga. Toyota oli ka taaskord ainus automark, mida osteti Eestis enam kui 2000. Kolmas koht markide lõikes kuulus Volkswagenile, peamiseks müügihitiks uus, seitsmenda põlvkonna Golf, mis pälvis äsja ka Eesti Aasta Auto 2014 auhinna.
Eesti uute sõiduautode turu suurim muutus lõppenud aastal oli kõhkluseta linnamaasturite ja väikeste krossoverite turuosa plahvatuslik kasv. Kui 2012 oli traditsiooniliselt turu enimostetud segment väike-keskautod ja linnamaasturitele kuulus vaid neljandik turust, siis lõppenud aasta kokkuvõttes kuulub viimastele juba ligi kolmandik. Selle segmendi kasv oli võrreldes 2012 aastaga tervelt 36%.
Olulist rolli mängis selles lisaks totaalsele Honda CR-V lembusele eestlaste seas ka uue Toyota RAV4 ja Subaru Foresteri turulejõudmine ning mitmete väikeste krossoverite lisandumine automüüjate müüginimekirja. 20 enim müüdud auto seas on linnamaastureid tervelt kaheksa.
Uutel pisikestel krossoveritel ei läinud aga nii hästi kui aasta tagasi ennustati. Parima tulemusi tegi neist Renault Capture, kuid temagi müüginumber oli üsna tagasihoidlik - 90 autot. Peugeot 2008 lõpptulemuseks jäi 83, Chevrolet Traxil 56 ja Opel Mokkal vaid 35. Väikeauto baasil ehitatud krossover ei ole eestlaste silmis kuigi ahvatlev ost, sest korralikult varustatud väikese krossoveri hind kipub tihtilugu küündima juba teisele poole 20 000 euro piiri, kust hakkavad vastu tulema juba Honda CR-V, Nissan Qashqai, Kia Sportage`i, Toyota RAV4 jt baashinnad. Autot on neis aga vaieldamatult juba märksa enam.
Mullu registreeriti Eesti autoregistris ka mitmeid ülikalleid ja eksootilisi autosid, millest küll suure tõenäosusega sõidab enamik ringi kusagil Lõuna-Euroopas. Nende seas üks tuliuus, mitusada tuhat eurot maksev Rolls-Royce Ghost, kolm Ferrari 458, kolm Lamborghini Aventadori, üks Mercedes-Benz SLR McLaren jne. Nende kõrval tundub aasta viimasel kuul Eestisse jõudnud elektriline Tesla S suisa tavalise pereautona.
Autor: Tõnu Tramm, Ave Lepik
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.