Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linnamaasturid vallutasid turu

    Eelmise aasta uute sõidukite müügi 3 märksõna on Honda CR-V, Toyota ja linnamaastur.

    Igal aastal käib uute sõiduautode müügis võidujooks nagu olümpiamängudel: kes saab esimeseks? Sedapuhku kordas uus Honda CR-V oma viie aasta tagust sooritust, tõustes Eestis uute sõiduautode müügis  liidrikohale. Tõsi, toonase 1477 auto suuruse aastamüügini uus neljanda põlvkonna mudel ei küündinud, kuid lõpptulemuseks jäänud 911 autot oli siiski piisav, et edestada veenvalt teisele kohale jäänud uut Škoda Octaviat.
    Viimasele võib alanud aastal aga ennustada juba üpriski kindlat võitu. Seda näitas juba lõppenud aasta teine pool, mil kuumüükides polnud Octaviale enam vastast. Nüüdseks on kohal kogu mudelivalik, isegi sportliku RS-i leiab hinnakirjast, rääkimata populaarsest universaalkerega mudelist.
    Kolmas koht kuulus taas linnamaasturile, Nissan Qashqaile, mis samuti tõotab alanud aastal kujuneda uue mudelipõlvkonna müügile saabudes tõeliseks müügihitiks. Sellele annab kinnitust kasvõi eilne uudis, milles teatati, et uus Nissan Qashqai on juba pälvinud esimese suurema tiitlivõidu: What Car? Aasta Auto 2014. Meie müügisaalidesse on oodata teda juba kuu aja pärast ning baashindki saab tal olema igati ahvatlev: alates 16 990 eurost.
    Kümne enimmüüdud mudeli seast leiab aga kõige enam Toyotasid: Avensis neljas, Auris viies, RAV4 kaheksas. Ning otse loomulikult oli Toyota taas võitmatu markide lõikes: ühtekokku 2461 autot, mis edestab teisel kohale jäänud  Škodat tervelt 678 autoga. Toyota oli ka taaskord ainus automark, mida osteti Eestis enam kui 2000. Kolmas koht markide lõikes kuulus Volkswagenile, peamiseks müügihitiks uus, seitsmenda põlvkonna Golf, mis pälvis äsja ka Eesti Aasta Auto 2014 auhinna.  
    Eesti uute sõiduautode turu suurim muutus lõppenud aastal oli kõhkluseta linnamaasturite ja väikeste krossoverite turuosa plahvatuslik kasv. Kui 2012 oli traditsiooniliselt turu enimostetud segment väike-keskautod ja linnamaasturitele kuulus vaid neljandik turust, siis lõppenud aasta kokkuvõttes kuulub viimastele juba ligi kolmandik. Selle segmendi kasv oli võrreldes 2012 aastaga tervelt 36%.
    Olulist rolli mängis selles lisaks totaalsele Honda CR-V lembusele eestlaste seas ka uue Toyota RAV4 ja Subaru Foresteri turulejõudmine ning mitmete väikeste krossoverite lisandumine automüüjate müüginimekirja. 20 enim müüdud auto seas on linnamaastureid tervelt kaheksa.
    Uutel pisikestel krossoveritel ei läinud aga nii hästi kui aasta tagasi ennustati. Parima tulemusi tegi neist Renault Capture, kuid temagi müüginumber oli üsna tagasihoidlik - 90 autot. Peugeot 2008 lõpptulemuseks jäi 83, Chevrolet Traxil 56 ja Opel Mokkal vaid 35. Väikeauto baasil ehitatud krossover ei ole eestlaste silmis kuigi ahvatlev ost, sest korralikult varustatud väikese krossoveri hind kipub tihtilugu küündima juba teisele poole 20 000 euro piiri, kust hakkavad vastu tulema juba Honda CR-V, Nissan Qashqai, Kia Sportage`i, Toyota RAV4 jt baashinnad. Autot on neis aga vaieldamatult juba märksa enam.
    Mullu registreeriti Eesti autoregistris ka mitmeid ülikalleid ja eksootilisi autosid, millest küll suure tõenäosusega sõidab enamik ringi kusagil Lõuna-Euroopas. Nende seas üks tuliuus, mitusada tuhat eurot maksev Rolls-Royce Ghost, kolm Ferrari 458, kolm Lamborghini Aventadori, üks Mercedes-Benz SLR McLaren jne. Nende kõrval tundub aasta viimasel kuul Eestisse jõudnud elektriline Tesla S suisa tavalise pereautona.
    Autor: Tõnu Tramm, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.